21 aug. 2023 | 12:25

MG se luptă cu nume importante din industria auto: Cum vrea să o detroneze pe Tesla

ACTUALITATE
MG se luptă cu nume importante din industria auto: Cum vrea să o detroneze pe Tesla

Cincizeci și unu de mărci au fost în teritoriu pozitiv, deoarece piața europeană a crescut cu 17% în iulie; 16 mărci au înregistrat scăderi de vânzări.

MG a fost în măsură să vândă mai mult decât Tesla în Europa, după ce și-a dublat vânzările în iulie.

MG a condus Tesla 15.991 la 15.139 pe baza cifrelor preliminare ale cercetatorului de piata Dataforce.

Vânzările MG în iulie au crescut cu 176%, în timp ce volumul Tesla a crescut cu aproape 760% comparativ cu iulie anul trecut, potrivit datelor reprezentând 90% din vânzările din Uniunea Europeană, țările EFTA și Marea Britanie.

Cel mai mare contributor la succesul MG a fost noul MG4, care a reprezentat aproape jumătate din cele 10.193 de vânzări adăugate pentru marca chinezească în cursul lunii.

Tesla și-a crescut vânzările cu 13.377 de vehicule, modelul Y reprezentând 62% din această creștere.

O mulțime de câștigători

Luna trecută, 28 de mărci și-au crescut vânzările în Europa cu mai mult decât piața, care a crescut cu 17 la sută, în timp ce 50 de mărci au încheiat luna anului cu creșteri de volum.

În același timp, 16 mărci au pierdut volum pentru luna, potrivit Dataforce.

Zece mărci, conduse de Lotus, au înregistrat câștiguri cu patru sau trei cifre. Vânzările la Lotus au crescut cu aproape 3.000 la sută, la 145 în iulie, de la doar cinci în aceeași lună a anului trecut.

Vânzările la Xpeng au crescut cu 786 la sută la 124 pentru luna.

Alți câștigători de top au inclus Polestar (+362 la sută), Smart (+198 la sută); BYD (+183 la sută) și Nio (+130 la sută).

MG, Xpeng, BYD și Nio sunt mărci chinezești; Lotus și Polestar sunt subsidiare ale companiei chineze Zhejiang Geely, care deține și o participație de 50% în Smart.

Lexus a sporit vânzările cu 114 la sută la cererea puternică pentru SUV-ul NX premium de dimensiuni medii.

Au existat 27 de mărci cu creșteri de două cifre, inclusiv Subaru (+96 la sută), filiala Grupului Volkswagen Cupra (45 la sută), marca Stellantis Alfa Romeo (+39 la sută) și Ford (+29 la sută)

Volvo a continuat o serie de vânzări puternice, în creștere cu 38%, până la 17.710. Marca deținută de Geely a fost condusă de câștigurile puternice pentru SUV-urile medii XC60 și SUV-urile compacte XC40.

Un alt brand Geely cu o creștere notabilă a fost Lynk & CO, axat pe abonament, care a crescut cu 22 la sută pentru lună.

Alte mărci care au înregistrat câștiguri de piață au inclus Kia (+22 la sută), BMW și Lamborghini (ambele +20 la sută) și Mini (+19 la sută).

Marca nr. 1 din Europa, VW, care a crescut cu 13%, a avut al doilea cel mai mare câștig absolut al vânzărilor după Tesla, cu o creștere de 12.094 la 102.714 vânzări.

Pe lângă VW și Porsche, cele 12 mărci care au înregistrat câștiguri sub media pieței au inclus Lancia (+8,1 la sută), Mercedes-Benz (+5,4 la sută), Maserati (+5,2 la sută) și Land Rover (+4,1 la sută).