Wizz Air face promisiuni după ce Ministerul Transporturilor a făcut controale. Ce măsuri s-au luat
E scandal enorm după ce compania aeriană Wizz Air a anulat nu mai puțin de 9 curse într-o singura zi în urma unei „perturbări neprevăzute” precum condiții meteo dificile, greve și probleme în aprovizionarea cu piese.
Ce face Wizz Air după ce a anulat 9 curse într-o zi
Compania aeriană este în centrul unui scandal încă de la începutul verii, după ce mai multe curse au fost anulate, întârziate sau amânate și cu 24 de ore. Compania arată că a luat „măsuri substanțiale”, care „au dus la operarea cu succes a 99,12% dintre zborurile din România în perioada ianuarie-iulie 2023, comparativ cu 98,73% în aceeaşi perioadă din 2022”.
Wizz Air a luat măsuri substanțiale pentru a rezolva aceste probleme, iar printre ele se află creşterea disponibilităţii aeronavelor, adăugarea unor aeronave suplimentare de rezervă şi ajustarea programului echipajelor pentru a permite un interval de timp mai mare între zboruri, cu scopul de a spori flexibilitatea operaţiunilor”.
Compania aeriană spune că a mărit numărul agenților care vorbesc limba română în centrele telefonice, a introdus soluții digitale și a mărit numărul furnizorilor care oferă cazare pentru a ușura selectarea hotelurile pentru pasageri în timpul unei perturbări.
„Aceste eforturi au dus la operarea cu succes a 99,12% dintre zborurile din România în perioada ianuarie-iulie 2023, comparativ cu 98,73% în aceeaşi perioadă din 2022.
Compania aeriană depune în mod activ eforturi pentru a reduce întârzierile şi anulările imprevizibile, care ar putea perturba planurile de călătorie ale pasagerilor”, susţin reprezentanţii Wizz Air.
Ce pot face românii păcăliți de compania aeriană
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Bogdan Mîndrescu, a anunțat că a sesizat Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației privind problema zborurilor operate de Wizz Air din România, având în vedere că a anulat 9 curse într-o zi din motive tehnice.
Mândrescu a declarat că urmează verificări la Wizz Air Hungary și Wizz Air Malta, spunând că se pot impune măsuri de remediere a deficiențelor sau sancțiuni, iar cea mai gravă ar putea fi revocarea certificatelor de operator aerian, însă aceasta este „puțin probabilă”.
Românii care au fost victimele anulării, amânării sau întârzierii vreunui zbor operat de Wizz Air se pot adresa Centrului European al Consumatorilor România, pe site-ul eccromania.