03 aug. 2023 | 15:53

Anunțul ING pentru toți clienții, după ce le-au dispărut banii din cont “dintr-o eroare”. Cine a fost de vină, care este soluția

ACTUALITATE
Anunțul ING pentru toți clienții, după ce le-au dispărut banii din cont “dintr-o eroare”. Cine a fost de vină, care este soluția

Reprezentanții ING au făcut un anunț pentru toți clienții, după ce acestora le-au dispărut bani din cont “dintr-o eroare”. Aceștia au precizat cine a fost de vină pentru incident și care este situația pentru cei afectați.

Mai mulți clienți ING, lăsați fără bani

Mai mulţi clienţi ai băncii ING România s-au plâns că au rămas fără bani deși nu i-au cheltuit și că banca nu a remediat problema, deși au trecut mai multe zile de la incident. Reprezentanții instituției bancare au răspuns pe Facebook că au fost dublate plăți „dintr-o eroare independentă” ce va fi rezolvată începând cu joi dimineaţă.

„ING România căutați să remediați problema majoră pe care o aveți, prin care ați luat banii oamenilor de pe carduri. În cazul meu m-ați lăsat și fără bani, și dator, în condițiile în care mai aveam bani pe card.

Acum nu mai am nici bani, pentru că mi i-ați luat și am și sold negativ. Adică mi-ați luat și banii, m-ați făcut și dator”, este mesajul publicat în urmă cu mai bine de 15 ore de un client pe pagina de Facebook a ING.

„Salutare! Situația a apărut din cauza unei erori independente de ING Bank. Toate sumele dublate urmează să fie reversate pe conturile clienților începând cu această dimineață” i-au transmis reprezentanții băncii.

ING, promisiuni pentru clienți pe Facebook

Similar, după ce o clientă a întrebat în urmă cu aproape 20 de ore dacă au fost rezolvate tranzacțiile dublate din weekend, reprezentanții ING i-au răspuns pe aceeași rețea socială că lucrează la remedierea situației și fac tot posibilul să reușească în cel mai scurt timp posibil.

„Ce fac cu banii? Păi îi țin la ING România. Ce se întâmplă cu banii? Simplu, îmi sunt luați peste noapte și mă trezesc cu contul curent pe minus și fără posibilitatea de a achita nimic.

Dar când la un moment dat, în urmă retragerii prin direct debit a unei sume, contul curent a rămas pe minus cu o suma (infimă) în două ore mi se retrăseseră aceși bani din contul de economii pentru că citez: „contul curent nu poate avea balanță negativă”.

Păi acum se pare că se poate, cam de 24h. Nici măcar nu vă ameninț cu o reclamație pentru că știu că hoții nu pățesc nimic niciodată. Sper să rămâneți pe piață cam atât cât durează și remedierea voastră minune. Zi superbă”, a fost un alt mesaj din partea unui client, care a primit același răspuns de la ING, reprezentanții băncii cerându-și scuze pentru neplăcerile create.

Alți clienți ING au făcut haz de necaz

În timp ce mulți clienți ING s-au arătat deranjați și furioși în urma incidentului, alții au făcut haz de necaz, publicând mesaje ironice pe Facebook.

„Bună ziua. Dacă încasez azi salariul de la o astfel de bancă îmi va fi dublat?, a întrebat un client. ”Well… poate nu te aștepți la acest răspuns, dar…nu” i-a răspuns în glumă un reprezentant al ING.

În răspunsul pentru un alt client, reprezentanții ING au precizat ă situația nu a fost prezentă doar la această instituție bancară și că nu a fost vorba despre o eroare internă.

ING, anunț pentru clienți. Banca, amendată anterior pentru o situație similară

În tot acest context, ING România a transmis că a identificat unele tranzacţii dublate la plata cu cardul, problemele fiind generate miercuri 2 august de o altă bancă din țară. Reprezentanții instituției bancare au precizat că situaţia a fost corectată în cursul dimineții de 3 august.

„Vă informăm că în cursul zilei de ieri, 02 august 2023, din motive independente de ING, generate de către o altă bancă acceptatoare de plăți (din România), o parte dintre tranzacțiile efectuate de către clienții ING la terminalele respectivei bănci acceptatoare au fost dublate.

Precizăm că am oferit tot suportul clienților noștri afectați. În cursul acestei dimineți, tranzacțiile dublate ale clienților ING au fost corectate. Important: Această situație nu a fost determinată de către ING”, a transmis ING România, conform observatornews.ro. Banca nu a specificat şi câţi clienţi au fost afectaţi.

Acest incident vine la cinci ani după ce ING a primit o amendă de 20.000 de lei de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Atunci, reprezentanții instituției bancare au recunoscut că au fost dublate tranzacții făcute de 225.525 consumatori. La acea vreme, aceștia au explicat că a apărut o eroare operaţională în care fişierele de tranzacţii au fost încărcate de două ori.