Singurul model de Porsche care scapă de electrificare: va fi vânat de fanii adevărați, restul vor fi mașini electrice
Planurile de electrificare ale producătorului auto au fost urmărite îndeaproape din cauza investiției sale în e-combustibili.
Porsche are un plan de a-și electrifica treptat gama de mașini, astfel încât vehiculele electrice să reprezinte 80% din vânzări până în 2030 și își propune să facă din emblematicul său 911 singurul model de motor cu combustie internă rămas în picioare, a spus un director executiv.
Planurile producătorului german de automobile de lux au fost urmărite îndeaproape, inclusiv de ecologiști, din cauza investițiilor sale în e-combustibili și pentru ca UE să permită vânzările de astfel de vehicule după 2035.
Porsche, care nu a conturat anterior planuri de a avea în cele din urmă un singur model de motor cu combustie, este văzută ca fiind strâns asociată cu combustibilii electronici din cauza unei investiții în compania energetică chiliană HIF Global.
Producătorul auto își va electrifica SUV-ul compact Macan, urmat de mașinile sport 718 Cayman și Boxster și apoi de SUV-ul Cayenne, a declarat liderul echipei Porsche e-fuels, Karl Dums.
911, reprezentând 13% din vânzări în 2022, este o excepție. „Strategia noastră este, în primul rând, trecerea la mobilitatea electrică și vom produce 911 cât mai mult posibil cu un motor cu ardere”, a spus Dums.
Planurile Porsche pentru vehicule electrice și investițiile în combustibili electrici sunt separate, a spus el.
E-combustibilul este fabricat din dioxid de carbon captat și hidrogen produs din surse regenerabile – atunci când arde, reemite CO2, ceea ce susținătorii spun că îl face neutru din punct de vedere al carbonului.
Dums a spus că e-combustibilul HIF Global se adresează mai mult industriei aviației și vehiculelor grele, deoarece mașinile de pasageri vor deveni aproape toate electrice.
Modele de nișă, high-end
Experții în domeniul auto și în afaceri au spus că e-combustibilii vor fi utilizați numai în modele de nișă, de ultimă generație. Principalii producători de automobile vor evita probabil noile modele cu combustibil electric după 2035, care au angajat deja 1,2 trilioane de dolari pentru electrificare.
Prin comparație, startup-urile e-fuel – concentrate în principal pe combustibil de aviație – au atras mai puțin de 1 miliard de dolari în investiții, potrivit Pitchbook.
La fel ca și Porsche, Ferrari a insistat pentru o scutire a UE pentru combustibili electronici – care încă nu a fost finalizată – dar încă spune că 80% dintre modelele sale vor fi electrice sau hibride până în 2030.
Mașinile cu trei și patru roți ale Morgan Motor sunt fabricate manual în Malvern, Anglia, și puține lucruri s-au schimbat în exterior la mașinile, care se vând cu peste 100.000 de dolari, din epoca World Two.
Deținută de firma europeană de capital privat Investindustrial, Morgan a produs anul trecut aproximativ 600 de mașini și se extinde pe piața din SUA, a declarat CEO-ul Massimo Fumarola.
Morgan va lansa un model electric mai târziu în acest deceniu, dar mulți clienți vor dori modele de motoare cu combustie alimentată cu combustibil electric mult după 2035, a spus Fumarola.
Briggs Automotive Company (BAC) cu sediul la Liverpool produce mașini de curse personalizabile, cu un singur loc, care costă în medie peste 350.000 de lire sterline. Produce una sau două mașini pe lună, dar se extinde pe multe piețe noi, inclusiv Germania.
Clienții BAC nu manifestă interes pentru vehiculele electrice, a spus președintele Mike Flewitt.