Anunțul dimineții de la Dacia, o lovitură pentru fanii gigantului de la Mioveni: se simte la vânzări
Vânzările Dacia au avut de suferit în ultima perioadă, atât la nivelul blocului comunitar, cât și în restul Europei. Dinamica înregistrată de gigantul de la Mioveni este invers proporțională cu cea a mărcii Renault, care se află pe un trend crescător.
Ce s-a întâmplat cu vânzările Dacia
Vânzările Dacia au început să scadă. În Uniunea Europeană, în luna iunie, au fost înmatriculate 52.207 autoturisme noi. Adică în scădere cu 6,4% comparativ cu anul anterior.
Prin urmare, Dacia a înregistrat o scădere a cotei de piață de 1,3 puncte procentuale, respectiv 5% față de 6,3% cât reușea să obțină anul trecut, în luna a șasea.
La nivelul întregii piețe europene, ce include și țări ce nu fac parte din Uniunea Europeană – precum Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, Norvegia, Islanda și Elveția, înmatriculările Dacia au ajuns la 55.663 unități, cu aproximativ 4.300 mai puține față de iunie 2022.
Astfel, gigantul de la Mioveni a înregistrat o scădere a vânzărilor de 6,1%, iar cota de piață a mărcii a fost diminuată cu 1,2 puncte procentuale, până la 4,4%.
Dinamica vânzărilor Renault
Dinamica vânzărilor Renault este invers proporțională cu cea a mărcii Dacia, după ce anul trecut a înregistrat scăderi consecutive. În luna iunie, brandul francez a avut un volum înmatriculat de 71.497 unități, cu 8,2% mai mare decât în urmă cu un an (76.865 în UE plus UK plus EFTA).
Totuși, cota de piață a Renault a fost diminuată la 6,8% în Uniunea Europeană, din cauza unei creșteri sub media pieței.
După creșterea din iunie, Renault a reușit să revină pe locul al doilea în clasamentul mărcilor, depășind Toyota, dar rămâne pe locul al treilea, pe tot intervalul ianuarie – iunie, cu 329.479 autoturisme înmatriculate, față de 349.326 ale japonezilor.
Dacia s-a plasat pe locul 9 în clasament, cu o cotă de piață mai mare față de cea de anul trecut. În primul semestru a înregistrat 274.915 autoturisme înmatriculate în Uniunea Europeană, cu o creștere de 30,1%, bazată pe majorări succesive în primele cinci luni ale anului.
Volumul înmatriculat de marca românească în toată Europa a fost de 295.225 de unități, cu peste 70.000 de autoturisme mai mare decât în urmă cu un an.
Celelalte mărci auto din piață au înregistrat creșteri în iunie. În cele mai multe cazuri, media de creștere a pieței de autoturisme noi din Uniunea Europeană a fost de 17,9%, cu vârfuri reprezentate de Tesla, de o bună parte din mărcile japoneze, dar și de Ford, Volvo și toate mărcile grupului VW.