Tesla provoacă coșmaruri: ce se întâmplă cu producătorii auto clasici
Marii producători auto din Germania se luptă cu Tesla, deoarece problemele software întârzie modelele cheie și contribuie la scăderea vânzărilor în China, cea mai mare piață a lor.
Producătorii auto din Germania au anunțat planuri îndrăznețe în ultimii ani de a trece la mașinile electrice și de a provoca dominația Tesla. În schimb, ei sunt doar mai în urmă.
Tesla a livrat 889.015 mașini în prima jumătate a acestui an, mai mult decât vânzările de vehicule electrice combinate ale Grupului Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz și Porsche.
Producătorii auto germani se luptă, deoarece problemele de software întârzie modelele cheie și contribuie la scăderea vânzărilor în China, cea mai mare piață a lor, unde Tesla și campionul local BYD au luat-o înainte.
Sunt chiar în urmă pe piața lor de origine, unde Tesla rămâne marca de top de vehicule electrice.
Pe măsură ce Tesla face eforturi pentru un volum mai mare cu reduceri agresive de preț, crește presiunea asupra producătorilor vechi care se luptă să țină pasul.
Vânzările de vehicule electrice ale Tesla au crescut cu 30 de puncte procentuale mai mult decât cele ale VW în cele trei luni care s-au încheiat în iunie, mărindu-și avantajul.
Probleme pentru producătorii auto clasici
În cea mai mare economie a Europei, presiunile inflaționiste, lipsa de muncitori calificați și prețurile ridicate la energie se adaugă provocărilor structurale generate de schimbarea vehiculelor electrice.
Cea mai mare amenințare a germanilor este slăbirea poziției lor în China. VW, BMW și Mercedes au dominat vânzările de mașini cu combustie pe cea mai mare piață auto din lume de zeci de ani, dar recent au rămas în urma mărcilor chineze care au fost mai bune în producerea de vehicule electrice la prețuri accesibile, cu tehnologie și software adaptate gusturilor locale.
Mercedes a redus prețurile în China pentru sedanul său electric emblematic, EQS, la sfârșitul anului trecut, după vânzări dezamăgitoare.
VW a fost supus unei presiuni, BYD a vândut mai mult compania în China în primul trimestru.
Vânzările de vehicule electrice ale producătorului german de automobile în China au scăzut în prima jumătate pe o piață care a crescut cu 20%.
Se așteaptă ca vehiculele electrice să reprezinte 90% din piața chineză până în 2030, adăugând o urgență ca germanii să accelereze ofertele de vehicule electrice mai competitive. Cel mai mare producător de automobile din Europa l-a înlocuit luna trecută pe CEO-ul Audi, parțial pentru că dorește să oprească alunecarea mărcii în țară.
Liderii actuali ai vehiculelor electrice din China „își vor întări stăpânirea pe piață”, au declarat analiștii de la HSBC într-un raport din această lună. „Cu excepția Tesla, credem că toate vor fi mărci de vehicule electrice din China.”
Totul nu este pierdut
Elon Musk a lăsat deschisă o fereastră de oportunitate pentru titularii care doresc să ajungă din urmă, după ce și-a lansat ultimul său vehicul nou de pasageri – Modelul Y – în 2020.
Tesla nu a reproiectat Model 3 de când a intrat în producție în urmă cu șase ani, deși se lucrează la o reîmprospătare.
Companiile germane încă mai generează profituri sănătoase vânzând modele de motoare cu ardere, inclusiv în China.
Mercedes și BMW nu urmăresc Tesla în afara segmentelor de preț premium și încă dublează aproximativ vânzările de vehicule electrice, de la an la an. Planurile germanilor de a introduce platforme axate pe vehiculele electrice la mijlocul deceniului pentru a reduce costul mașinilor lor electrice și a le dota cu noi tehnologii ar putea modifica dinamica.
VW pregătește un vehicul electric compact cu un preț mai mic de 25.000 de euro – o mașină populară pentru era electrică – care este la câțiva ani distanță de producție.
BMW pariază că bazele sale Neue Klasse, care urmează să sosească în jurul anului 2025, vor ajuta la accelerarea vânzărilor. Producătorul auto își propune să reducă costurile bateriei la jumătate și să mărească autonomia și viteza de încărcare cu 30 la sută în comparație cu modelele actuale.
„Platformele EV de generația următoare de la germani ar putea schimba lucrurile”, a spus Michael Dean, analistul Bloomberg Intelligence. „Aceasta este momentul în care veți vedea un impuls mare din partea lor, tot în China.”