Se întâmplă cu prețul mașinilor second-hand în România, este oficial: așa îți dai seama că au câștigat samsarii
Niciodată nu a fost mai evident ca în 2023 că românii au început să fugă din zona mașinilor second hand către autoturisme noi. Atât de multă neîncredere există în vehiculele la mâna a doua, în samsari, încât oamenii preferă să facă un efort supraomenesc pentru a pune mâna mașini noi, din reprezentanță.
Există o schimbare majoră de paradigmă în piața auto din România și se poate observa cu ochiul liber, atunci când te uiți la prețul mașinilor second hand. În acest an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, valorile medii de achiziție la rulate au sărit cu 17%, la peste 12.800 de euro, conform unei analize realizat de Instant.ro. Acest lucru s-ar putea să fie provocat în egală măsură de samsarii care au majorat prețurile și ”le merge”, dar și de către românii care au început să investească mai mulți bani în autoturismele SH în speranța că vor avea mai puține probleme pe viitor.
Ce mașini second-hand cumpără românii
Mărcile preferate de românii care se gândesc să-și cumpere un autoturism la mâna a doua s-ar putea să fie, în mare parte, cele la care te-ai aștepta. În ordine, vorbim de Volkswagen, BMW, Audi, Renault, Mercedes, urmate de Ford și Skoda. Deși Dacia face legea în România când vorbim de autoturisme noi, cei care preferă SH, fug de creațiile constructorului de la Mioveni.
În ceea ce privește scăderea cotei de piață a mașinilor rulate pe piața din România, în ultimul an, aceasta a fost de la 73% în 2022, la aproximativ 66% în 2023. În ceea ce privește momentul ales de români pentru un upgrade, investiția se produce de obicei când autoturismul a ajuns între 150.000 și 200.000 de kilometri la bord.
Din prisma celei mai dorite categorii de către români, în topul preferințelor se află Ford Kuga și Audi Q5. Singura Dacia care face valuri pe zona de SH este SUV-ul Duster care a depășit Logan. Au luat fața berlinelor de la aceiași producători și Hyundai Tucson și Santa Fe, respectiv Toyota RAV4.
“În achiziţia unui autoturism rulat, românii pun accent pe siguranţa maşinii, pe tehnologie, fiabilitate şi prestigiul mărcii. Iar în contextul preţurilor volatile la carburanţi, consumul urban devine un factor tot mai important”, se arată în analiza citată.