Vestea dimineții de la Dacia: toți românii trebuie să știe victoria gigantului de la Mioveni
Dacia își continuă ascensiunea pe piața europeană și devine un jucător greu de ignorat în domeniul auto de pe bătrânul continent. Cifrele nu au fost niciodată mai clare și, în mod surprinzător, interesul pentru Jogger a explodat.
Mașinile românești sunt la mare căutare printre europeni, detaliu care se reflectă și într-un succes remarcabil la capitolul vânzări. Punctual, brandul autohton este al doilea în Uniunea Europeană când vorbim de înmatriculări în rândul persoanelor fizice. Puțini s-ar fi așteptat ca, după primele șase luni ale acestui an, Dacia să fi vândut 345.000 de vehicule în creștere absolut șocantă de 24% de la un an la altul.
Dacia Sandero, Jogger și Spring fac legea în Europa
Vânzările de Spring s-au majorat cu aproape 40%, în timp ce achizițiile de Jogger au crescut cu astronomica valoare de 130%. Creșterea interesului pentru Sandero se aliniază la creșterea per total a brandului, egală cu 24%, în timp ce până și Duster este mai bine vândut față de acum un an cu 13%.
Sandero ocupă locul 1, cu 139.000 de unități vândute în clasamentul celor mai vândute modele de mașini din Europa în rândul persoanelor fizice. Dacia Spring este pe trei în topul mașinilor electrice cu peste 27.000 de unități vândute.
Dacia, la fel ca în ultimele trei decenii, continuă să facă o figură bună și pe meleaguri mioritice. Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în România cu 25,4% de la un an la altul, în timp ce creșterea a fost de 34,5% dacă ne uităm doar la electrice, cu o cotă de 21,9% din total, conform APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile).
În orice caz, în România, Dacia este detașat pe prima poziție la vânzări după jumătate din 2023, cu 24.734 unități, urmată de Renault – 7773, Toyota – 5469, Ford – 5319, Volkswagen – 5210, Skoda – 4990, Hyundai – 4785, Mercedes Benz – 4503, BMW – 2328 și Suzuki – 2327.
Cea mai bine vândută mașină electrică din România este Dacia Spring cu 3266 de unități și o creștere de 36,9% față de acum un an.