Ford Fiesta s-ar putea întoarce: ce plan are producătorul american cu modelul legendar
Ford studiază planurile VW de a lansa o mașină electrică pe baterii, la prețuri accesibile.
De asemenea, Ford nu exclude construirea un Fiesta electric, folosind o versiune a viitorului vehicul electric mic și accesibil al Volkswagen, a declarat Martin Sander, șeful Ford Europa.
Ford a încheiat producția Fiesta pe 7 iulie, deoarece compania tranzitează către o gamă complet electrică în Europa.
Fabrica Fiesta a producătorului auto din Köln, Germania, a avut o renovare de 2 miliarde de dolari pentru a construi mașini electrice bazate pe arhitectura MEB a Grupului VW. Primul dintre vehiculele electrice Ford bazate pe VW, un SUV compact numit Explorer, va ajunge în dealeriile europene la începutul anului viitor.
Când a fost întrebat dacă Ford ar lua o versiune a mașinii electrice mici bazate pe MEB de la VW, Sander a spus că producătorul auto are „o cooperare foarte constructivă și pozitivă cu Volkswagen și posibil că explorăm oportunități de a duce asta la următorul nivel”.
„Nu s-a decis nimic, dar nu vreau să exclud asta”, a spus el într-un interviu acordat ANE.
Marca VW a dezvăluit în martie conceptul ID2all pentru o mașină electrică pe baterie mică, accesibilă, pe care își propune să o vândă cu sub 25.000 de euro.
Ford a ieșit de pe piața mașinilor mici din Europa, după ce costurile pentru îndeplinirea standardelor de emisii din ce în ce mai stricte au făcut ca mașinile mici să fie neeconomice pentru companie.
„Vehiculele mai mici reprezintă o marjă mai mică. Nu avem dimensiunea Grupului Volkswagen sau Stellantis în Europa”, a spus Sander. „Vehiculele mici precum Fiesta nu sunt centrul Ford Motor Company.”
Vehicule electrice globale construite în Spania
Ford își concentrează aspirațiile electrice europene pe platforma EV de a doua generație a companiei, care va debuta în SUA în 2025 ca un pick-up și un SUV cu șapte locuri.
Platforma va fi localizată pentru fabrica Ford din Europa din Valencia, Spania, cu derivate europene ale mașinilor globale.
„Prima noastră prioritate este să aducem propria noastră platformă și propria noastră tehnologie în Europa, pentru că sunt de părere că ridicăm o platformă foarte, foarte competitivă”, a spus Sander.
Cu propriile modele construite în Spania, Ford va echilibra nevoile cumpărătorilor europeni cu rentabilitatea.
„Este ușor să desprinzi un instrument derivat cu investiții foarte limitate pentru a-l face puțin mai potrivit pentru o anumită parte a lumii. Aceasta este în mod clar o parte a planului nostru”, a spus Sander. „Dar nu vom crea un vehicul de pasageri doar pentru Europa.”
Parteneriatul Ford cu VW Group include construirea pentru marca VW a unei versiuni a pick-up-ului Ranger pe care VW o vinde sub numele de Amarok.
Ford va construi, de asemenea, o versiune a viitoarei sale furgonete comerciale ușoare Transit Custom pentru VW, numită Transport. VW construiește o versiune pentru pasageri a camionetei sale compacte Caddy pentru Ford.
Explorer-ul bazat pe MEB va începe de la sub 45.000 de euro. Un al doilea model bazat pe VW, pe care Ford îl descrie drept un crossover sport, va fi pus în vânzare anul viitor.