Cum faci bani pe internet din clipuri pe YouTube: cât de greu te îmbogățești, cât ai de muncă
Creatorii YouTube nu au nevoie de sute de mii de abonați pentru a începe să câștige bani sau pentru a transforma concertul la care au participat într-o afacere profitabilă.
Un creator trebuie să fie membru al Programului de parteneriat YouTube pentru a se califica la funcțiile de generare de bani ale platformei.
Pentru a începe să câștige bani direct de pe YouTube, creatorii trebuie să atingă un prag de 500 de abonați, trei încărcări publice în ultimele 90 de zile și fie 3.000 de ore de vizionare în ultimul an, fie 3 milioane de vizionări de scurtmetraje YouTube în ultimele 90 de zile, arată Capital.ro.
Odată acceptați, creatorii eligibili pot câștiga bani din funcții precum abonamentele la canal, Super Chat, Super Stickers, Super Thanks, și din posibilitatea de a-și promova produsele prin YouTube Shopping. Pentru AdSense, ca să câștige bani, creatorii YouTube trebuie să aibă 1.000 de abonați și 4.000 de ore de vizionare în ultimul an. Acest lucru îi califică pentru a obține o împărțire a venitului publicitar care provine din videoclipurile lor. Din luna februarie, în locul fondului pentru scurtmetraje, YouTube a început să împartă veniturile din reclame de la scurtmetraje cu creatorii.
Amanda Wan, care are 8.500 de abonați YouTube, a spus că a filmat videoclipuri mai lungi – între 10 și 15 minute – pentru a contribui la atingerea orelor de vizionare necesare, transmite Business Insider.
Cel mai bun mod de a câștiga bani
Chiar și creatorii mai mici pot profita. Jen Lauren, o creatoare care avea 5.000 de abonați pe YouTube când a stat de vorbă cu cei de la Insider, a spus că, într-o lună, canalul ei a câștigat 349 dolari din reclame. De asemenea, creatoarea YouTube, Shelby Church, a declarat că îi place să includă patru reclame într-un singur videoclip care are o durată de peste 10 minute, iar asta o ajută să-și crească veniturile lunare.
Ce tipuri de reclamă pot fi incluse în videoclipul YouTube
Printre diferitele tipuri de reclame pe care le puteți include în videoclipul vostru YouTube se numără:
- Anunțuri afișate, care apar în partea dreaptă sus a videoclipului, deasupra listei de sugestii video.
- Anunțuri suprapuse, care apar ca un banner, în partea de sus a videoclipului.
- Anunțuri fulger, adică anunțuri care nu se pot închide și care trebuie vizionate de un spectator înainte de videoclipul vostru. Aceste reclame durează 6 secunde sau mai puțin.
- Carduri sponsorizate, care afișează conținut video relevant în partea dreaptă a videoclipului.
- Anunțuri mid-roll, care pot fi plasate în videoclipuri de peste 10 minute. Acestea pot fi atât reclame care se pot închide, cât și care nu se pot închide. Un creator poate decide dacă dorește ca anunțurile din timpul redării să fie generate automat de YouTube sau plasate manual.
Odată ce respectivele anunțuri încep să câștige bani, creatorul va primi un cec, prin e-mail, de la YouTube după ce a câștigat cel puțin 100 dolari. „Cred că primul meu salariu a fost de 124 de dolari”, a spus Zoe Pritchard, cu 23.000 de abonați. ”Am fost atât de încântată. M-am dus și mi-am cumpărat un inel”, a povestit ea.
Pentru fiecare 1.000 de vizionări ale anunțurilor, agenții de publicitate plătesc o anumită rată către YouTube (CPM). Pentru videoclipurile de lungă durată, YouTube ia 45%, iar creatorul primește restul. Valoarea centrală de generare de bani a YouTube se numește Venit per mie (RPM), care arată cât venituri câștigă un creator la fiecare 1.000 de vizualizări după reducerea YouTube.
Unele subiecte, cum ar fi finanțele personale, pot crește rata publicitară a unui creator prin atragerea unui public profitabil.