10 iul. 2023 | 15:43

Comorile ce se ascundeau în casa unei familii. S-au vândut cu 14,2 milioane de dolari la o licitație din Londra. Foto

ULTIMA ORĂ
Comorile ce se ascundeau în casa unei familii. S-au vândut cu 14,2 milioane de dolari la o licitație din Londra. Foto

În casa unei familii din Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord se ascundeau comori ”excepțional de rare”. După ce au fost descoperite, acestea au fost vândute cu 14,2 milioane de dolari la o licitație ce a avut loc joi la Londra.

Ce comori se ascundeau într-o casă din Marea Britanie

O pereche de portrete ale lui Rembrandt, necunoscute până acum și „excepțional de rare”, au fost vândute joi cu peste 11,2 milioane de lire sterline, adică peste 14,2 milioane de dolari, după ce au fost descoperite într-o colecție privată din Marea Britanie.

Reprezentând rude ale maestrului olandez, acestea sunt ultimele portrete de Rembrandt ce se aflau încă într-o colecție privată, potrivit casei de licitații Christie’s, care nu a dezvăluit identitatea ofertantului câștigător.

Semnate și datate 1635, tablourile cu o înălțime de 20 de centimetri reprezintă un cuplu în vârstă înrudit cu pictorul prin căsătorie: instalatorul bogat Jan Willemsz van der Pluym și soția sa Jaapgen Carels, care proveneau dintr-o familie importantă din orașul olandez Leiden.

Fiul lor, Dominicus van der Pluym, a fost căsătorit cu verișoara lui Rembrandt, Cornelia van Suytbroec. Cuplul a avut un singur copil, Karel van der Pluym, despre care se crede că a fost colegul lui Rembrandt și care l-a inclus în testamentul său pe singurul moștenitor supraviețuitor al artistului, Titus.

Comorile ce se ascundeau in casa unei familii. S-au vandut cu 14,2 milioane de dolari la o licitatie din Londra. Foto

Rembrandt

Cum au ajuns picturile în casa din Marea Britanie

În 1635, anul în care au fost pictate portretele, subiecții au cumpărat o grădină lângă cea a mamei pictorului Rembrandt în Leiden. Lucrările de artă au rămas în familia lor până în 1760, la un an după moartea strănepotului cuplului, Marten ten Hove.

Ulterior, portretele au ajuns la Varșovia, în colecția privată a contelui Vincent Potocki, înainte de a intra pentru scurt timp în colecția baronului d’Ivry din Paris în 1820 și apoi în cea a lui James Murray, primul baron Glenlyon.

În iunie 1824, Murray a scos operele de artă la vânzare la Christie’s, unde lista lor le descria ca fiind „Rembrandt – foarte sprintene și fin colorate”. De la acea vânzare, în urmă cu aproape două secole, picturile au rămas în Marea Britanie, în colecția privată a aceleiași familii, fiind necunoscute experților. Cei mai recenți proprietari ai lor nu au fost numiți.

”Picturile erau complet necunoscute”

Henry Pettifer, vicepreședinte internațional adjunct al picturilor Old Master la Christie’s, a declarat pentru CNN într-un interviu telefonic în luna mai că descoperirea a fost făcută în urmă cu câțiva ani, în cadrul unei „evaluări de rutină pentru a examina conținutul unei case”.

„Tablourile au fost imediat de un interes teribil”, a spus el, adăugând că proprietarii de atunci au fost și ei luați prin surprindere. „Nu cred că s-au interesat. Nu aveau așteptări”, a spus el.

Detaliile vânzării anterioare de la Christie’s au declanșat procesul, urmat de o lungă perioadă de cercetare la Rijksmuseum din Amsterdam, unde portretele au fost cercetate și supuse unei analize științifice.

Henry Pettifer a subliniat faptul că aceste picturi erau complet necunoscute. Nu apăruseră niciodată în niciuna dintre publicațiile despre pictorul Rembrandt Harmenszoon van Rijn din secolul al XIX-lea sau al XX-lea.