07 iul. 2023 | 09:25

Mașinile electrice cu până la 700 de kilometri de autonomie, mai aproape de realitate: anunțul Stellantis care face valuri în industrie

ACTUALITATE
Mașinile electrice cu până la 700 de kilometri de autonomie, mai aproape de realitate: anunțul Stellantis care face valuri în industrie

Platforma grupului pentru vehicule electrice compacte și medii va avea o autonomie de până la 700 km și va folosi un sistem de 400 de volți în loc de 800 de volți.

Platforma STLA Medium a Stellantis va susține cel puțin 2 milioane de vehicule electrice pe an și va oferi o autonomie de până la 700 km (435 mile) pe vehiculele care încep cu SUV-ul Peugeot 3008 până la sfârșitul acestui an.

Platforma – despre care Stellantis spune că este „BEV prin design” – este una dintre cele patru arhitecturi electrice pe care Stellantis le-a anunțat în 2021, când grupul a fost format după fuziunea PSA și Fiat Chrysler Automobiles. Celelalte sunt STLA Small, STLA Large și STLA Frame.

Stellantis a lansat miercuri primele detalii despre STLA Medium, directorii subliniind că este „cel mai bun din clasă” ca autonomie, eficiență și timp de încărcare.

Grupul intenționează să vândă doar vehicule complet electrice în Europa până în 2030, cu un obiectiv de 50% vehicule electrice în America de Nord până la acea dată.

STLA Medium va fi utilizat pentru vehiculele compacte și mijlocii ale mărcilor Alfa Romeo, Citroen, Chrysler, DS, Jeep, Opel și Peugeot ale grupului.

Printre fabricile unde mașini cu STLA Medium se numără Sochaux, Franța (Peugeot 3008); Eisenach, Germania (Opel Grandland, 2024); Melfi, Italia (mașini pentru DS, Opel și Lancia începând din 2024); iar în America de Nord (Chrysler și Jeep), a spus CEO-ul Carlos Tavares. Site-urile viitoare includ plante din Asia de Sud-Est, a spus el.

Tavares a subliniat că platforma a fost concepută în jurul vehiculelor electrice cu baterie, dar el a spus că ar putea fi „adaptată” pentru a utiliza sisteme de propulsie cu combustie internă, pentru țările care se îndreaptă mai încet către vehiculele electrice.

„Dacă există vreun compromis, acesta va fi în detrimentul altor sisteme de propulsie decât BEV”, a spus el.

Sebastien Jacquet, director adjunct al tehnologiei, a spus că, pentru a accepta motoarele cu ardere internă, partea din față a platformei ar trebui modificată.

Specificații tehnice

Ampatamentul poate varia de la 2700 mm la 2900 mm, cu o lungime totală de la 4300 mm la 4900 mm. Garda la sol poate fi mărită la mai mult de 220 mm, pentru performanțe off-road.

În ceea ce privește grupul motopropulsor, acumulatorul montat pe podea va veni în două dimensiuni de până la 98 de kilowați-oră, cu o autonomie de utilizare mixtă de peste 700 km pentru pachetul Performance (500 km autostradă) și mai mult de 500 km pentru Pachet standard sub ciclul WLTP.

Puterea de ieșire variază de la 160 la 285 kilowați (218 la 388 CP), de la unul sau două motoare electrice (pentru tracțiunea față sau integral). Motoarele vor proveni din joint-venture-ul Stellantis cu Nidec.

În timp ce unii producători de automobile mainstream trec la o arhitectură de 800 de volți pentru o încărcare mai rapidă, inclusiv Hyundai/Kia, mediul STLA va avea un sistem de 400 de volți.

Eficiența va fi sub 14 kWh la 100 km, ceea ce Stellantis spune că este de ultimă generație.

Jacquet a spus că principalul motiv pentru a rămâne cu 400 de volți este accesibilitatea în acest moment, dar a spus că un sistem de 800 de volți ar putea fi adăugat în viitor.

Alți producători de automobile, cum ar fi Volkswagen Group și Hyundai Group, au creat platforme dedicate pentru vehicule electrice, inclusiv revenirea la tracțiunea spate cu motoare montate pe spate la mijloc.

„Nu există niciun compromis în ceea ce privește performanța EV, de aceea avem o gamă și un nivel atât de ridicat de eficiență energetică”, a spus el.

Jacquet a spus că capacitatea de a oferi vehicule electrice compacte de 4300 mm lungime cu o baterie de 98 kWh, combinații mari de roți și anvelope de până la 750 mm, cu o autonomie de 700 de km și o eficiență mai bună de 14 kWh/100 km este „unica pe piață. ”

„Concurenții fie reduc dimensiunea roții, măresc lungimea mașinii, fie scad kilowați-oră ai bateriei”, a spus el.