05 iul. 2023 | 12:22

Ce efecte a avut pandemia asupra cunoștințelor academice ale adolescenților: ce arată datele oficiale

ACTUALITATE
Ce efecte a avut pandemia asupra cunoștințelor academice ale adolescenților: ce arată datele oficiale

Potrivit datelor oficiale publicate recent, adolescenții americani de 13 ani continuă să aibă dificultăți din punct de vedere academic, în urma pandemiei, în special la matematică.

Evaluarea Națională a Progresului Educațional (NAEP), un proiect care monitorizează scorurile la teste din 1969, a testat studenții la sfârșitul anului 2022, constatând că scorurile de citire și matematică au scăzut semnificativ comparativ cu sfârșitul anului 2019.

Scorurile medii la matematică au crescut semnificativ de la începutul evaluărilor, dar acum au scăzut la niveluri observate ultima dată în 1990, cu scăderi mai pronunțate în rândul studenților cu performanțe mai slabe.

„Elevii din SUA au dificultăți în toate domeniile. Profesorii, factorii de decizie politică și familiile trebuie să lucreze împreună urgent și decisiv pentru a răspunde nevoilor de învățare ale acestei generații”, a declarat Beverly Perdue, președintele Consiliului de conducere al Evaluării Naționale.

Cunoștințele academice ale elevilor au scăzut

Evaluarea, care se bazează pe eșantioane reprezentative la nivel național, a scos la iveală mai multe preocupări suplimentare, inclusiv faptul că numărul de tineri de 13 ani care au spus că citesc pentru relaxare a atins un nivel minim. Doar 14% citesc pentru relaxare în fiecare zi, în scădere cu trei puncte față de 2020 și cu 13 puncte, față de 2012.

Tendințele pe termen lung în ceea ce privește scorurile medii de citire și matematică pentru elevii americani de 13 ani (NEAP)

Dintre elevii cu performanțe mai slabe, 42% au spus că nu citesc niciodată sau aproape deloc pentru relaxare. De asemenea, a crescut și absenteismul, procentul elevilor care au lipsit de la școală cinci sau mai multe zile dublându-se de la ultima evaluare.

Cercetările au arătat că închiderea școlilor în timpul lockdown-urilor cauzate de Covid-19 i-a afectat cel mai mult pe cei din familiile cu venituri mai mici și minoritățile etnice. Pandemia a înrăutățit, de asemenea, rezultatele învățării, inclusiv creșterea numărului de elevi care caută servicii de sănătate mintală, hărțuirea cibernetică și lipsa de profesori și personal la nivel național.

Putem observa, de asemenea, și situația dezastruoasă la mai multe licee din țară, la Bacalaureatul din România, anul acesta, unde numărul elevilor trecuți pe listele de bacalaureat 2023 a fost mai mic de zece. Nici măcar aceștia nu au reușit să obțină media minimă necesară pentru a lua examenul. Este vorba despre licee care și la sesiunea anterioară au avut rezultate similare.