Se schimbă regulile. Toate magazinele vor fi obligate de ANPC să facă asta
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor îi obligă pe operatorii economici să afișeze prețul de ofertă, dar și și prețul inițial unui produs cu caractere de aceeași mărime. Până acum, prețul mare era scris mic, în timp ce prețul de ofertă era mai mare. ANPC vrea acum ca ambele prețuri să fie de aceeași mărime, culoare și tip de font.
Reguli noi de la ANPC
ANPC motivează decizia spunând că dorește să se evite situațiile în care cumpărătorul vede doar unul dintre dintre cele două prețuri, pentru ca în final să îl plătească pe cel mai mare dacă nu are un card de fidelitate la magazinul respectiv.
Șeful ANPC, Horia Constantinescu, a spus că s-a încheiat perioada în care prețul mai mare era scris cu caractere mici, iar prețul de ofertă îți sărea în ochi.
“În cazul unei vânzări directe, operatorii economici sunt obligați să informeze consumatorii, prin aplicarea pe produs sau în imediat vecinătate unde este expus produsul, cel puțin a prețului cel mai mare al produsului respectiv chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate prețurile aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici”, precizează ordinul ANPC.