27 iun. 2023 | 14:25

Volkswagen are o strategie clară: ce se întâmplă cu un model legendar

ACTUALITATE
Volkswagen are o strategie clară: ce se întâmplă cu un model legendar

Volkswagen Beetle este un model legendar.

Este puțin surprinzător, având în vedere că producătorii de automobile folosesc acest mare moment, vehiculele electrice trebuie să reintroducă unele nume și concepte îndrăgite și, cu siguranță, a existat multă dragoste în jurul Beetle de foarte mult timp. Poate că nu mai este atât de mult, având în vedere comentariile recente ale directorului executiv al Volkswagen.

Thomas Schäfer i-a indicat lui Autocar că nu este înțelept să așteptăm un al treilea Beetle nou.

Întrebat dacă Volkswagen Beetle – una dintre cele mai longevive plăcuțe ale companiei (și, într-adevăr, din lume), ar putea reveni pe baza acestui criteriu strict, el a fost categoric: „Nu cred, pentru că există anumite vehicule care au avut ziua lor de glorie. N-ar avea sens să-l aduci înapoi.

„Nu aș spune cu o certitudine de 100%. Dar din punctul în care mă aflu acum, nu aș lua în considerare. Este la fel ca Scirocco: a avut ziua lui, apoi a apărut un nou model bazat pe o reinterpretare. Să faci asta din nou? Eu nu cred acest lucru. Și mergând mai departe cu echilibrarea tuturor acestor tehnologii și a costurilor asociate cu acestea, trebuie să investești bani în cel mai bun loc posibil.”

Un argument valid

Este greu de contracarat punctul lui Schäfer despre a face cea mai bună investiție posibilă dacă iei în considerare modul în care Beetle anterior se vindea în momentul în care a fost întrerupt. Volkswagen a mutat 36.421 de Beetle noi în SUA în 2007, conform datelor CarFigures. În 2011, primul an al Beetle de ultimă generație (paradoxal fără adjectivul „Nou”), VW a vândut 43.134. În ultimul an complet de producție din 2018, acest număr a scăzut la 14.411.

Volkswagen a câștigat deja cu New Beetle. Nu poți face asta de mai multe ori. Sau poți, dar la un moment dat începe să pară din ce în ce mai disperat și aduce un impact diminuat cu fiecare încercare. Schäfer și Volkswagen par să fi interiorizat acest lucru. În plus, deși lumea ar putea folosi cu siguranță mai multe vehicule electrice ieftine, nu asta este ceea ce cumpărătorii sunt încântați să cumpere și nu ceea ce se vinde bine. Există un potențial mult mai mare de succes în ceva de genul ID.Buzz, un vehicul multifuncțional mai mare care hrănește spiritul aventuros pe care fiecare brand îl apucă în zilele noastre.