Hyundai are probleme cu modelul său electric: ce se întâmplă cu Ioniq 5
Autoritățile de reglementare ale Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) analizează rapoartele privind problemele legate de pierderile de putere la vehiculele Hyundai Ioniq 5.
Biroul de Investigare a Defecțiunilor (ODI) al NHTSA a declarat că a primit 30 de plângeri ale consumatorilor „care susțin o pierdere a puterii motrice” la vehiculele Hyundai Ioniq 5 din anul model 2022.
Se estimează că aproximativ 39.500 dintre vehicule se află în populația afectată, potrivit unui document ODI.
„Mulți consumatori raportează un zgomot puternic, urmat de un avertisment afișat în tabloul de bord și experimentează imediat o pierdere a puterii motrice, care variază de la o reducere la o pierdere completă a puterii motrice”, a spus ODI într-o actualizare a investigației deschise.
ODI spune că a aflat de la Hyundai că întreruperea forței motrice este legată de un sistem de încărcare responsabil pentru alimentarea vehiculului hibrid și a bateriilor de joasă tensiune de 12 volți.
„Evaluarea preliminară indică supracurent în cadrul ICCU (Unitatea de control integrată de încărcare) poate deteriora tranzistoarele (FET) din LDC (convertorul DC-DC), ceea ce duce la incapacitatea de a reîncărca bateria de 12 V”, a spus ODI.
Biroul deschide o evaluare preliminară pentru a afla „sfera și gravitatea potențialei probleme și pentru a evalua pe deplin potențialele probleme legate de siguranță”.
Purtătorul de cuvânt al Hyundai, Ira Gabriel, a declarat că firma cooperează pe deplin cu ancheta și intenționează să actualizeze software-ul pentru vehiculele afectate începând de luna viitoare, potrivit Associated Press, iar compania va înlocui și unitatea de încărcare dacă este necesar.
Planuri mari
Companiile sud-coreene Hyundai și LG Energy vor înființa o nouă societate comună de producție masivă de celule de baterie, având ca obiectiv o capacitate de producție anuală de 30 GWh.
Cele două companii spun că o nouă unitate de producție de 4,3 miliarde USD va fi construită în Bryan County, Savannah, Georgia, unde Hyundai Motor Group Metaplant America este deja în construcție. Ar trebui să înceapă producția până la sfârșitul anului 2025 și să susțină peste 300.000 de vehicule electrice noi pe an.
Pachetele de baterii care utilizează celule din fabrică vor fi asamblate de Hyundai Mobis, brațul „piese și service” pentru producătorii de automobile sud-coreeni Hyundai, Genesis și Kia. Pachetele de baterii vor fi apoi furnizate fabricilor de producție ale Hyundai Group din SUA pentru producția de modele Hyundai, Kia și Genesis EV.