Vestea momentului de la Dacia: gigantul de la Mioveni face valuri în România și nici Ford nu este mai prejos
Industria auto din România a trecut prin câțiva ani foarte dificili, încă din perioada pre-pandemie, iar tensiunile au continuat din cauza crizei de semi-conductori. Din fericire, Dacia și Ford a revenit totuși pe făgaș ascendent.
Producția de autoturisme de pe meleaguri mioritice trece printr-o perioadă din ce în ce mai bună, după câțiva ani de tensiuni și probleme. Rata de producție crește din ce în ce mai mult, iar Dacia și Ford au planuri de extindere și inițiative menite să ducă la realizarea de noi modele pe teritoriul țării noastre, mai ales din zona de hibride și mașini cu propulsie electrică.
Câte mașini se fac în România, de către Dacia și Ford
Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) a început săptămâna cu publicarea unui nou raport referitor la producția locală de autoturisme. De această dată, analiza vizează primele cinci luni din an, perioada ianuarie – mai, iar veștile sunt bune pentru Dacia și Ford. Vorbim de o creștere de aproximativ 5,4% față de perioada similară din 2022, până la 227.760 de unități.
Dintre acestea 147.295 unități au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni și 80.465 unități au fost produse de uzina Ford Otosan de la Craiova.
Dacă ne rezumăm doar la statisticile din luna mai 2023, au fost produse în România un număr de 51.125 autoturisme, o creștere de 28,38% față de luna mai 2022, respectiv 39.822 unități. Dintre acestea, 31.929 unități au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni și 19.196 unități au fost produse de uzina Ford Otosan de la Craiova.
În final, cel puțin din statistici, producția auto autohtonă trece printr-o perioadă de glorie, iar efectele crizei de semi-conductori par să fi dispărut. În plus, de ceva timp, nu au mai fost anunțate nici întreruperi de producție la Dacia, un semn că oamenii au multe comenzi și, mai ales, au și cu ce să-și materializeze proiectele.