Renault a prezentat noul său SUV: când apare Rafale și cât de puternic este noua mașină
Rafale dispune de cea mai puternică versiune a sistemului hibrid E-Tech de la Renault.
Acesta înlocuiește sedanul și break-ul Talisman ca navă amiral a mărcii.
Noul model emblematic al Renault va fi Rafale, un SUV de dimensiuni medii în stil coupe, cu o transmisie hibridă care produce până la 300 CP cu tracțiune integrală.
Rafale, care a fost dezvăluit la Salonul de la Paris, la nordul orașului, își ia numele de la un avion record din anii 1930 construit de compania de aviație Caudron-Renault. Acesta înlocuiește sedanul și break-ul de dimensiuni medii Talisman ca mașină de vârf a Renault.
Este al treilea model nou de la Renault pe platforma CMF-C/D în ultimul an, începând cu SUV-ul compact Austral și incluzând, de asemenea, SUV-ul mediu Espace cu șapte locuri.
Rafale circulă pe același ampatament ca și Espace, oferindu-i un spațiu interior excepțional, în special pentru pasagerii de pe locurile din spate, spune Renault. Chiar dacă este un coupe, spațiul pentru scaunul din spate al lui Rafale este aproape același cu cel al boxierului Espace din cauza ampatamentului lung, spune Renault. Rafale, cu 4710 mm lungime, este puțin mai scurt decât Espace, la 4722 mm.
Cu toate acestea, pista lui Rafale este cu 40 mm mai lată decât Espace, pentru a-și spori caracteristicile mai sportive.
Un nou „limbaj vizual de design”
Renault spune că Rafale este prima mașină care folosește limbajul vizual al șefului de design Gilles Vidal, fostul șef al designului Peugeot. Caroseria fastback ridicată are cute mai ascuțite decât Espace sau Austral, iar „umerii” largi sugerează putere, spune Renault.
Parbrizul și structura ușii din față sunt la fel ca la Austral, dar tabla ușii este specifică. Structura ușii din spate este din Espace, dar din nou cu o piele specifică, a spus Le Borgne.
Directorul general al mărcii Renault, Fabrice Cambolive, a declarat că noi modele, cum ar fi Arkana, Megane E-tech, Austral și Espace, au ajutat Renault să redevină marca nr. 2 din Europa. „Rafale este noul lider de escadrilă pentru Renault”, a spus el.
CEO-ul Grupului Renault, Luca de Meo, a spus că producătorul auto nu a avut succes în trecut cu modelele sale emblematice, dar Rafale „se află în segmentul potrivit, cu un motor adaptat nevoilor actuale”.
„Renault este din nou în jocul din centrul pieței globale”, a spus el.
Rafale va ajunge în dealeri în primăvara anului viitor. La fel ca Austral și Espace, va fi construit în Palencia, Spania. Renault nu a dat preț, dar nivelurile de echipare vor include un Esprit Alpine de gamă superioară.
Sistemul de propulsie al lui Rafale dispune de cea mai puternică versiune a sistemului hibrid E-Tech de la Renault. Modelul de bază cu tracțiune față produce 200 CP dintr-un motor pe benzină de 1,2 litri cu trei cilindri și 130 CP combinat cu un motor electric de 50 de kilowați și un demaror/generator mai mic de 25 kw. Ambele motoare electrice sunt atașate la cutia de viteze fără ambreiaj.
Sistemul de propulsie, care este un hibrid complet, este disponibil și în Austral și Espace. Pentru că folosește un motor mic pe benzină și o baterie mare (2 kilowați-oră), emisiile de CO2 sunt foarte scăzute, la 105 grame de CO2 pe km. Renault spune despre consumul de combustibil că este de 4,7 litri la 100 km.
O mașină puternică
Debutează pe Rafale o versiune cu tracțiune integrală de 300 CP – cea mai puternică ofertă hibrid E-Tech – care adaugă un alt motor la puntea spate. Va fi un hibrid plug-in mai degrabă decât un hibrid convențional. Renault spune că este „în pregătire”, dar nu a dat o dată pentru lansare.
Ambele modele vor avea cea mai recentă versiune a sistemului de direcție pe patru roți de la Renault 4Control, care rotește roțile din spate în aceeași direcție cu cea din față la viteze reduse pentru a ajuta manevrabilitatea și direcția opusă la viteze mari pentru a ajuta stabilitatea. Raza de viraj este de 10,4 metri, la fel ca o mașină mică, spune Renault.
Desemnând Rafale ca navă amiral, Renault se concentrează pe facilitățile atât pentru pasageri, cât și pentru șofer. Un nou acoperiș panoramic din sticlă are 1,5 metri lungime pe 1,2 metri lățime și se poate întuneca pentru a oferi protecție solară în câteva secunde, spune Renault. Cele patru setări ale sale – inclusiv capacitatea de a întuneca doar o parte a acesteia – pot fi controlate vocal de Google Assistant. Acoperișul din sticlă adaugă, de asemenea, 30 mm spațiu pentru pasagerul de pe scaunele din spate.
Scaunele din față sunt tapițate cu 61% Alcantara reciclată, o premieră pe piață, spune Renault. Luminile pulsatoare sunt încorporate în tetieră, cu vopseaua lor care se potrivește cu iluminarea interioară ambientală.
Rafale va concura în segmentul SUV-urilor de dimensiuni medii, care a reprezentat doar 4,6% din piață în primul trimestru, potrivit datelor Dataforce.
Acesta a fost condus de Skoda Kodiaq, cu 21.408 vânzări în primul trimestru, potrivit Dataforce. Vehiculele complet electrice câștigă rapid acțiune în segment, Volkswagen ID4 pe locul doi, cu 17.027 vânzări. Alte vehicule electrice din top 10 includ Skoda Enyaq iV, Hyundai Ionic 5 și Kia EV6.
Actualul SUV mediu al Renault, Koleos, s-a chinuit să aibă un impact de la lansarea sa în 2017. Renault a vândut doar 1.040 de exemplare.