Decizie ciudată luată de Nio: ce se întâmplă cu producătorul de mașini electrice
Nio a declarat că va scădea prețurile pentru toate modelele sale și va pune capăt serviciilor de schimb gratuit de baterii către noii cumpărători, deoarece producătorul chinez de vehicule electrice se confruntă cu o presiune crescândă din cauza pierderilor de câștiguri și a vânzărilor călduțe, conform Reuters.
Nio va reduce prețurile cu 4.200 USD pentru toate modelele, inclusiv pentru vehiculele utilitare sport ES6 și ES8 renovate, începând cu 12 iunie, potrivit unui comunicat al companiei. Asta echivalează cu reduceri cuprinse între 6% și 9% la mașinile Nio.
De asemenea, compania nu va mai oferi servicii gratuite de schimbare a bateriei cumpărătorilor care plasează depozite luni și după aceea, se arată în comunicat.
Peste 40 de mărci de automobile care operează în China, inclusiv BYD și Volkswagen, s-au alăturat unui război al prețurilor început de Tesla anul acesta într-o luptă pentru cota de piață, pe măsură ce cererea de mașini scade, cu repercursiuni pentru întreaga industrie auto a țării.
„Ajustările au fost discutate intern de ceva vreme și am primit sfaturi și sugestii de la unii utilizatori”, a spus directorul executiv al Nio, William Li, pe aplicația de socializare a companiei, referindu-se la reducerile de preț și la noua politică privind schimbarea bateriei.
„Este cel mai bun moment pentru a-l publica… dar nu îi putem face pe toți fericiți”, a spus el.
O mișcare interesantă
Nio a oferit serviciile de schimb gratuit de cel puțin patru ori pe lună proprietarilor existenți. Este doar unul dintre câțiva producători de vehicule electrice care pariază pe schimbarea bateriei ca opțiune majoră de putere pentru mașinile electrice, în timp ce principalul rival Tesla a respins schimbarea bateriei ca fiind „plin de probleme și nepotrivită pentru utilizare pe scară largă”.
Nio a declarat în februarie că va accelera extinderea rețelei sale de schimb de aluat cu un plan de a construi 1.000 de stații de schimb în China în acest an, pentru a aduce numărul total de astfel de site-uri la 2.300 până la sfârșitul anului.
Investițiile companiei care înregistrează pierderi în stațiile de schimb de baterii au fost însă puse sub semnul întrebării de către investitori pentru că îi strâng profitabilitatea. Pierderea netă a atins 4,7 miliarde de yuani în primul trimestru, comparativ cu 1,8 miliarde de yuani în aceeași perioadă a anului trecut.
Vânzările de Nio au scăzut în aprilie și mai, pe măsură ce războiul prețurilor din China s-a intensificat și cererea generală a scăzut. Cu mașinile sale pur electrice la prețuri de peste 300.000 de yuani, Nio a livrat 43.854 de vehicule în primele cinci luni.
În comparație, vânzările Tesla în China au fost de peste cinci ori mai mari decât cele ale Nio în aceeași perioadă, în timp ce BYD a vândut 923.343 de mașini, datorită ofertelor sale de hibrizi electrici și plug-in pentru mai puțin de 300.000 de yuani.