Oamenii, păcăliți la gramaj de marile lanțuri de magazine. Ne fură în plină criză a inflației
În plină criză a inflației, oamenii din Marea Britanie sunt loviți sub centură de un fenomen extrem de rușinos pentru marii retaileri alimentari.
Ceea ce se întâmplă în Regat ar putea la prima vedere că pare să nu ne privească, dar nu e deloc așa. Astfel de fenomene, precum cel despre care vom vorbi în rândurile următoare, pot oricând să apară și la noi, motiv pentru care e bine să fim informați și conștienți de pericol.
Cum te păcălesc marile magazine să plătești mai mult pe mai puțină mâncare
E vorba despre “shrinkflation”, un fenomen caracterizat de faptul că producătorii de alimente reduc dimensiunile pachetelor, în timp ce practică prețuri identice sau mai mari decât înainte.
Situația e atât de gravă și serioasă, încât a ajuns să fie analizată într-un articol al celor de la Bloomberg. Conform sursei citate, două treimi dintre consumatori au observat că unele produse s-au micșorat, iar 83% sunt îngrijorați că această tendință este în creștere.
Tot sursa citată mai notează faptul că, în aceste condiții, consumatorii s-au orientat către magazinele de tip discount Aldi și Lidl și au cumpărat produse sub mărcile proprii ale magazinelor. De altfel, conform unui sondaj, se pare că aproximativ o cincime dintre cumpărători nu mai cumpără produsele care au fost micșorate.
Din nefericire, pe lista produselor afectate se află alimente foarte cerute pe piață, atât fructe, cât și legume. De exemplu, chipsurile, bananele, dar și ciocolata sunt afectate de această situație îngrijorătoare pentru consumatorii pe umerii cărora apasă deja presiuni uriașe, fiindcă nici inflația din Marea Britanie nu e deloc mică. Și acolo, ca și în România, oamenii se confruntă cu o criză a costului vieții ce implică numeroase dificultăți financiare. De la rate mai mari la bănci, până la scumpiri importante la alimente, toate sunt niște probleme cotidiene pentru britanicii de rând.