11 iun. 2023 | 08:25

Skoda dă vina pe regulile Euro 7: ce se întâmplă cu modelul Fabia Combi

ACTUALITATE
Skoda dă vina pe regulile Euro 7: ce se întâmplă cu modelul Fabia Combi

Combi a fost ultimul break mic de pe piața din Europa.

Skoda spune că de vină sunt costurile ridicate pentru respectarea regulilor Euro 7 propuse.

Skoda a declarat că nu va înlocui vagonul său mic Fabia Combi așa cum a fost planificat inițial, invocând viitoarele reglementări Euro 7 privind emisiile.

În 2020, Thomas Schaefer, care era CEO-ul Skoda la acea vreme și este acum șeful mărcii Volkswagen, a anunțat că Skoda va înlocui vagonul Fabia.

„Acest lucru este foarte important pentru noi, deoarece subliniază angajamentul nostru de a oferi mobilitate accesibilă și practică în segmentele entry-level”, a spus Schaefer.

Cu toate acestea, planul break-urilor a fost acum anulat. „Atingerea obiectivelor exigente de emisii cu viitoarea legislație Euro 7 este asociată cu costuri foarte mari”, a declarat un purtător de cuvânt al Skoda pentru Automotive News Europe. „În urma acestei decizii, nu va exista niciun succesor pentru Fabia Combi.”

Skoda a încetat să mai producă Fabia Combi în noiembrie anul trecut, înlăturând ultimul break mic încă în vânzare în Europa.

Segmentul de nișă în trecut a fost contestat de Skoda, precum și de Renault cu Clio și Peugeot cu 207. Skoda a vândut 3.013 Fabia Combi până la sfârșitul lunii martie, în scădere cu 49% față de anul anterior, deoarece dealerii și-au eliberat ultimul stoc.

Euro 7 reprezintă o problemă

Producătorii de automobile și-au deplasat din ce în ce mai mult atenția de la hatchback-uri și break-uri mici la SUV-uri în ultimii ani, deoarece au căutat să mărească marjele pe un segment care este vulnerabil la creșterea prețurilor din cauza atât a legislației crescute, cât și a costurilor mai mari ale materiilor prime.

Skoda a lansat actuala generație de hatchback Fabia – a patra – în 2021, trecând-o pentru prima dată la platforma MQB-A0 a Grupului VW. Noua versiune este cu 110 mm mai lungă decât predecesorul său, la 4108 mm, creând spațiu suplimentar pentru pasageri.

CEO-ul Skoda, Klaus Zellmer, a avertizat că reglementările Euro 7 privind emisiile, așa cum sunt propuse în prezent, ar însemna creșteri serioase ale costurilor pentru Fabia. „Vrem să respectăm clima, dar dacă proiectul actual devine realitate până în 2025, ar trebui să punem tehnologie în mașina care fie nu este încă dezvoltată, fie este atât de scumpă încât o mașină de 15.000 de euro ar deveni una de 18.000-20.000 de euro în Europa.”

Reglementările vor intra în vigoare în iulie 2025, așa cum este planificat în prezent. Acestea guvernează eliberarea gazelor de eșapament, cum ar fi oxidul de azot, precum și a particulelor fine, care au fost învinuite pentru zeci de mii de decese. De asemenea, vor reglementa emisiile de particule de la plăcuțele de frână și anvelope.

Producătorii de automobile au spus că reprezintă o distragere costisitoare pentru impulsul către electrificare, deoarece necesită modernizarea și retestarea sistemelor de propulsie cu ardere.