Bateriile viitorului sunt aici: prototipul care a rezolvat cea mai mare problemă a mașinilor electrice
Greater Bay Technology susține că celula sa Phoenix se poate încălzi de la -20 de grade Celsius la 25 de grade în cinci minute.
Startup-ul chinez Greater Bay Technology susține că cea mai recentă baterie EV se poate încărca la viteze normale chiar și la temperaturi scăzute. Huang Xiangdong, co-fondator și președinte, spune că noua celulă Phoenix a companiei folosește materiale supraconductoare și management termic pentru a încălzi de la -20 de grade Celsius la 25 de grade în doar cinci minute, permițând bateriei să se încarce „în șase minute în toate condițiile meteorologice”, potrivit datelor Bloomberg.
„Bateria Phoenix nu abordează doar timpul lung de încărcare a vehiculelor electrice, ci și alte puncte dure”, a spus Huang. „Nu contează dacă este o zi fierbinte sau o zi rece, autonomia bateriei Phoenix nu va fi afectată.”
O inovație așteptată
O pierdere a eficienței de încărcare pe vreme rece a fost un obstacol persistent în spațiul bateriei EV. Alți producători de automobile, inclusiv Polestar și GM, au abordat problema adăugând pompe de căldură – iar compania germană ZF chiar a lansat un prototip pentru o centură de siguranță încălzită (sau „centura de căldură”) pentru a reduce energia utilizată pentru încălzirea cabinei.
Noua celulă Phoenix ar avea o rază de acțiune de 1.000 km. Compania se așteaptă să lanseze publicul anul viitor bateria în vehicule electrice de la Aion, al treilea cel mai popular brand de vehicule electrice din China.
În plus, Greater Bay Technology este „în discuții cu alți producători de automobile pentru a folosi celula”. Rezumând viziunea pe termen lung a lui Huang, el a spus: „Odată ce vehiculele electrice pot fi conduse și întreținute ca mașinile pe benzină, atunci există o șansă mai mare de adoptare în masă”.
Greater Bay Technology este un startup vechi de doi ani, evaluat la peste 1 miliard de dolari. Bateria sa de prima generație este o celulă de încărcare extremă rapidă, echipată în prezent în SUV-ul electric V Plus de la Aion.