31 mai 2023 | 11:03

Adio, trotinete electrice în București! Argumentele formulate la Primăria Capitalei pentru interzicerea lor 

ULTIMA ORĂ
Adio, trotinete electrice în București! Argumentele formulate la Primăria Capitalei pentru interzicerea lor 

Trotinetele electrice ar putea deveni o amintire în București. Viceprimarul Capitalei a formulat câteva argumente pentru interzicerea lor, după modelul Parisului, care le va scoate în afara legii începând de la 1 septembrie.

Argumentele de la Primăria Capitalei pentru interzicerea trotinetelor electrice

Viceprimarul Capitalei a propus interzicerea trotinetelor electrice în București, în urma unui referendum, în contextul numărului mare de accidente ce a fost înregistrat în ultimii ani. Anterior, oficialul a întocmit un regulament drastic de folosire a acestor vehicule pe care le închiriază firmele de ridesharing.

Anul trecut, 13 persoane și-au pierdut viața, iar alți 200 de oameni au fost răniți grav. În tot acest timp, Primăria Capitalei nu a făcut nici măcar un kilometru de pistă dedicată pentru biciclişti sau pentru utilizatorii acestor trotinete.

În prezent, Bucureștiul are doar 32 de kilometri de piste, spre deosebire de Paris, care are 1.200 de kilometri de piste pentru biciclete. În capitala Franței aceste vehicule nu vor mai putea fi văzute pe străzi, de la 1 septembrie, în urma unui referendum ce s-a desfășurat în aprilie.

Rezultatul referendumului din Paris cu privire la trotinetele electrice

În cadrul referendumului organizat de primarul Parisului, Anne Hidalgo, 89% dintre votanţi s-au pronunţat pentru renunţarea la trotinetele electrice. Astfel, companiile ce operează împreună aproximativ 15.000 de trotinete electrice în Paris, Lime, Dott şi Tier, ar trebui să le scoată din oraş până la data stabilită.

În ciuda faptului că inițial a susținut folosirea trotinetelor electrice, primarul Parisului a ajuns să militeze împotriva acestor vehicule. Anne Hidalgo și-a motivat schimbarea de opinie spunând că au avut loc prea multe accidente și că acestea reprezintă un model de business prea scump, cu călătorii de 10 minute ce costă 5 euro.

De cealaltă parte, reprezentanții celor trei companii ce operează trotinete electrice în Paris susțin că rezultatul votului a fost influențat de prezența foarte scăzută la vot. Au votat 103.084 de oameni, adică aproximativ 7,5% dintre persoanele cu drept de vot din capitala franceză. Totuși, referendumul este doar consultativ, astfel că decizia finală rămâne la primar.