04 iun. 2023 | 08:25

Mercedes trage un semnal de alarmă: ce se întâmplă cu industria auto europeană

ACTUALITATE
Mercedes trage un semnal de alarmă: ce se întâmplă cu industria auto europeană

Șeful Mercedes știe de ce are nevoie compania pe care o conduce.

Mercedes-Benz ar avea nevoie de cel puțin 200 GWH de capacitate a bateriei sau aproximativ 8 gigafabrici în întreaga lume pentru a se apropia de electrificarea completă, a declarat directorul general al companiei, Ola Kallenius, pentru Reuters.

„În timp ce nu putem prevedea exact piața (…) dacă faci socoteala pe Mercedes, dacă vrei să te apropii de electrificarea completă, avem nevoie, ca Mercedes la nivel mondial, de minim 200 GWh, am făcut calculul că, aproximativ, că ar trebui să existe pentru noi 8 gigafabrici din întreaga lume”, a declarat el pentru Reuters.

De asemenea, șeful Mercedes-Benz a cerut o amânare a regulilor post-Brexit, care ar adăuga tarife mai rigide pentru transporturile către și dinspre Regatul Unit și Europa începând de anul viitor, declarând că lanțul de aprovizionare auto din Europa nu este încă suficient de puternic pentru a îndeplini cerințele mai stricte de aprovizionare.

Directorul executiv al producătorului german de mașini, Ola Källenius, a declarat că ianuarie 2024 este „prea devreme” pentru a introduce reguli tarifare stabilite într-un acord comercial post-Brexit, reguli menite să încurajeze aprovizionarea locală cu componente pentru vehicule.

Regulile mai stricte nu ajută industria europeană

Conform acestor așa-numite reguli de origine, mașinile electrice exportate între Regatul Unit și UE vor trebui să aibă 45% din piesele lor provenite din cele două regiuni pentru a evita tarifele de 10%.

Șeful Mercedes s-a alăturat altor producători de automobile europeni care făceau lobby pentru amânare, inclusiv șeful Stellantis, Carlos Tavares, care a cerut ca data introducerii treptate să fie amânată până în 2027, avertizând că intervalul de timp actual este o situație de „pierdere și pierdere” atât pentru UE, cât și pentru Regatul Unit.

„Deoarece capacitatea de producție a industriei de baterii din Europa nu este încă suficientă, a cere reguli de origine stricte reprezintă o provocare majoră pentru competitivitatea industriei noastre”, a spus Källenius.