Cumparaturi din vitrina, la CeBIT: Interactive Shop Window
Scenariul in care ne uitam mirati in vitrina unui magazin si ne chinuim sa observam toate detaliile despre produsele expuse este pe cale sa devina mai mult decat demodat. Institutul Fraunhofer a prezentat si expus in cadrul CeBIT 2012 ceea ce ei numesc: Interactive Shop Window.
Mai exact, patru camere detecteaza in 3D pozitiile mainilor, ale fetei si ochilor celor care se opresc in fata vitrinei si, astfel, este permisa interactiunea cu produsele din display. Sistemul recunoaste miscarile mainii, precum si momentul in care este „apasat” un anumit buton din interfata.
Practic, pot fi obtinute informatii utile despre dimensiuni, materiale, culori disponibile, precum si imagini din mai multe unghiuri ale produselor de care esti interesat, toate astea fara sa atingi nimic.
Mai mult decat atat, sistemul de detectare a fetei poate identifica starea de spirit a trecatorilor, varsta, sexul, iar in functie de acesti indicatori ofera sugestii asupra produselor care exista in stocul magazinului.
Dupa ce te-ai hotarat, poti sa apropii telefonul de vitrina si sa iti achiti cumparaturile prin NFC.
Momentan, „vitrina minune” este la nivel de prototip si ar mai fi ceva de lucrat la viteza de reactie si la precizia in identificarea gesturilor, dar suntem siguri ca o astfel de tehnologie isi ca gasi cu repeziciune utilitatea atat in centre comerciale, cat si in muzee sau expozitii.