Mercedes face orice ca să depășească Tesla: noul rol al echipei de Formula 1
Echipa Mercedes de F1 lucrează la noi proiecte de dezvoltare de piese pentru vehiculele electrice de pe piața de masă, care includ baterii, invertoare și noi generații de motoare.
Mercedes-Benz și-a angajat echipa de Formula 1 în procesul de inginerie pentru a construi vehicule electrice de masă mult mai eficiente, reducând timpul de dezvoltare cu un sfert sau mai mult pe măsură ce începe eforturile de a ține pasul cu Tesla.
Tehnologia F1 a trecut întotdeauna în cele din urmă în vehiculele de pe piața de masă. Dar colaborarea Mercedes în F1 pentru a construi mai repede vehicule electrice mai eficiente este fără precedent, deoarece încorporează acea mentalitate de curse și expertiza tehnologică direct în dezvoltarea produsului.
După decenii de lider în tehnologia motoarelor cu ardere, producătorii de automobile vechi, cum ar fi Mercedes, au depășit Tesla în ceea ce privește vehiculele electrice. Echipa Mercedes de F1 o poate ajuta să revină în cursă, a declarat Steven Merkt, șeful soluțiilor de transport la TE Connectivity, un furnizor important.
„Nimeni nu simte presiunea mai mult decât Mercedes de a fi lideri în inovație aici”, a spus Merkt. „Trebuie să-l împingă sau nu mai sunt Mercedes”.
Anul trecut, Mercedes a prezentat conceptul său EQXX, un vehicul electric super-eficient, capabil să aibă o autonomie de peste 1.200 km, care a fost dezvoltat în comun cu echipa de F1 a producătorului auto din Anglia.
Dezvoltarea lui EQXX a durat doar 18 luni, bazându-se pe experiența echipei de F1 de a lucra rapid pentru a reduce eficiența motoarelor și motoarelor electrice, aerodinamică și rezistență la rulare, a spus compania.
Avantajul Formula 1
„Avem un avantaj aici cu Formula 1 pe care alții nu îl au”, a spus Markus Schaefer, directorul de tehnologie Mercedes. „Tesla nu o are. Alte echipe nu o au.”
Viteza este din ce în ce mai importantă, deoarece noii participanți, mai ales Tesla, pot dezvolta sau modifica modele mult mai rapid decât producătorii de automobile vechi. Producătorii chinezi de vehicule electrice cu mișcare rapidă au redus timpul de dezvoltare la o medie de 2,5 ani și lansează modele inovatoare și mai ieftine în Europa.
Nevoia de viteză este cuplată cu un impuls în rândul producătorilor de autovehicule de a face vehiculele electrice mai eficiente și, prin urmare, de a reduce costurile – prin scăderea greutății, îmbunătățirea autonomiei și utilizarea mai puține materiale pentru baterii deja insuficiente.
Furnizorii spun că eficiența este acum inclusă în unele contracte EV, deoarece producătorii de automobile încearcă să-și facă vehiculele mai accesibile.
„Eficiența este un factor cheie pentru accelerarea adoptării vehiculelor electrice la nivel global”, a spus Schaefer.
Părți din ceea ce Mercedes a învățat de la EQXX vor apărea într-o nouă platformă EV care va intra în producție în 2024, inclusiv caracteristici aerodinamice, părți ale sistemului de propulsie și sistemul software al vehiculului.
Schaefer a spus că, aplicând abordarea sa de F1, Mercedes a redus timpul de dezvoltare a vehiculelor noi de la o medie de 58 de luni pentru a trece de la planșa de desen la producția de masă la „minimii ani 40”.
Pentru modelele derivate – modele similare construite folosind aceeași platformă – ținta este „de 30 de ani”.
Echipa de motoare F1 de la Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP) din Brixworth, în centrul Angliei, lucrează acum la cel puțin o jumătate de duzină de noi proiecte care dezvoltă piese pentru modelele Mercedes de pe piața de masă – baterii, invertoare și noi generații de motoare, a spus Schaefer.
„Următoarea cursă”
Directorul de tehnologie avansată HPP, Adam Allsopp, a spus că a preluat apelul de la sediul Mercedes din Stuttgart, care a dat startul proiectului EQXX într-o fostă stală de vaci, în timp ce se afla în vacanță pe Insula Wight, în august 2020. A venit cu o provocare clară și grea – construiți un vehicul electric capabil să conducă 1.000 km cu o singură încărcare.
Limitele de combustibil pentru F1 impuse în 2014 au forțat HPP să dezvolte motoare și mașini care profită la maximum de fiecare picătură și să „alunge fiecare watt de pierdere” de la două motoare electrice, a spus Allsopp.
„O parte fundamentală a ceea ce suntem este să ne pregătim mereu pentru următoarea cursă”, a spus Allsopp.
Aplicând această mentalitate de curse, inginerii de F1 din Brixworth și Brackley din apropiere au lucrat cu o echipă din Stuttgart pentru a produce EQXX – folosind o abordare flexibilă care a permis echipei să avanseze cu dezvoltarea înainte ca bateriile EV să fie gata și apoi să adapteze planurile atunci când au fost.
EQXX avea un pachet de baterii de jumătate de dimensiunea SUV-ului emblematic EQS al Mercedes, hardware electronic compact și un nou sistem de operare. Împreună cu o aerodinamică elegantă, i-a permis să parcurgă peste 1.200 km de la Stuttgart la Silverstone în Anglia cu o singură încărcare, consumând 8,3 kilowați-oră de energie la 100 km.
Prin comparație, Tesla spune că modelul său cu rază lungă de acțiune 3 consumă 16 kWh la 100 km.
Pentru a menține viteza de aducere a elementelor EQXX la producția de masă în 2024 pe noua sa platformă de vehicule compacte Mercedes Modular Architecture (MMA), producătorul auto a dezvoltat un model digital al fabricii sale din Rastatt – aceeași mașină va fi construită și în Ungaria și China – pentru a „simula procesul de asamblare” și, astfel, pentru a accelera schimbarea fizică a fabricii pentru a construi noile vehicule electrice, a spus CTO Schaefer.
În mod tradițional, producătorii de autovehicule au efectuat upgrade-uri „de vârstă medie” la modelele de vehicule după trei sau patru ani, dar Schaefer a spus că „actualizările vehiculelor electrice vor fi mult mai frecvente”.
Viteză și eficiență
Alții din industria auto accentuează cursa pentru viteză și eficiență.
Ford a anunțat planuri de a urma Mercedes cu o revenire la cursele de F1 în 2026, oferind „o platformă incredibil de rentabilă pentru a inova, a împărtăși idei și tehnologii”, a declarat CEO-ul Jim Farley în februarie.
Și Volkswagen a spus că își propune să reducă timpul de lansare pe piață pentru noile modele chinezești de la patru ani la mai aproape de media chinezească de 2,5 ani, parțial prin localizarea mai multor cercetări și dezvoltare.
Producătorii de automobile sunt atât de concentrați pe eficiență, unii includ acum penalități pentru furnizorii care nu îndeplinesc obiectivele de eficiență, a declarat Liam Butterworth, CEO al furnizorului Dowlais, ale cărui arbori laterali sunt utilizați în nouă dintre primele zece vehicule electrice vândute din lume.
OneD Battery Sciences adaugă siliciu la anozii bateriilor EV care reduc greutatea, reduc costurile și încarcă bateriile mai rapid. General Motors a investit în compania cu sediul în Palo Alto, California, și cercetează utilizarea tehnologiei în bateriile Ultium ale producătorului auto american, au spus ambele companii.
CEO-ul OneD, Vincent Pluvinage, a declarat că în al doilea trimestru compania va anunța mai multe acorduri cu producătorii de automobile care caută vehicule electrice mai ieftine și mai eficiente. El a refuzat să ofere mai multe detalii despre tranzacții.
„Creșterea performanței și reducerea costurilor este numele jocului”, a spus Pluvinage. „Dacă ai o tehnologie care funcționează, dar ceri o primă, producătorii auto nu mai sunt interesați”.
Până în prezent, producătorii de automobile au adăugat mai multe baterii la vehicule pentru a crește autonomia vehiculelor electrice, exacerbând deficitul de materii prime, cum ar fi litiu și cobalt. Dar Allsopp de la HPP a spus că eficientizarea vehiculelor electrice permite producătorilor de automobile să folosească baterii mai mici, făcându-le atât mai ecologice, cât și mai ieftine.
„Doar aruncarea bateriilor în ceva nu este o soluție inteligentă”, a spus Allsopp. „Dacă găsești modalități inteligente de a obține aceeași gamă: este mai bine pentru clienți, producători de automobile și planetă.”