Samsung, o înfrângere rușinoasă: dezastrul care i-a lovit pe sud-coreeni trădează o succesiune de decizii proaste
În pofida faptului că sectorul tehnologic este, în general, unul dintre cele mai profitabile și de succes, în ultima perioadă se întâmplă exact contrariul.
În lumea tech la nivel global se petrec turbulențe nemaivăzute, de la concedieri masive din cadrul unora dintre cele mai puternice companii, până la rapoarte financiare absolut dezastruoase.
Amintim ca referință faptul că printre companiile care au făcut mari disponibilizări în ultimul timp, se numără Microsoft, Amazon, Google, Intel, Zoom, Meta, Twitter, IBM, Coinbase, PayPal, SAP, Salesforce, Spotify, Vodafone etc.
O parte dintre companiile globale au afaceri și în România, iar un segment semnificativ din proiectele firmelor românești depind de piața internațională. Reprezentanții firmelor din România vor să transmită că această criză “va avea un impact relativ redus” în țara noastră.
Cu toate astea, un sondaj pe acest subiect lansat de industrie vine cu un procent îngrijorător: 9,5% dintre respondenți preconizează o reducere a echipei din România. Criza economică internațională care se transcrie prin concedieri masive în cadrul marilor companii tech nu se va resimți atât de tare în România. Peisajului IT local nu va resimți foarte tare această criză financiară, susțin reprezentanții pieței locale reuniți în Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii (ANIS), care au realizat un sondaj la nivelul companiilor membre.
Raport financiar absolut dezastruos. Unde s-au evaporat banii gigantului?
Pe lângă situația critică detaliată mai sus, unii giganți tech înregistrează cifre îngrijorătoare în plan financiar. Un astfel de caz e reprezentat de cei de la Samsung.
Conform celor mai recente date oficiale publicate, Samsung Electronics a raportat o scădere de peste 86% a profitului în primul trimestru din 2023.
De altfel, din raportul companiei reiese faptul că profitul operațional net al Samsung Electronics s-a diminuat drastic, cu 95% față de anul trecut, la 640 miliarde de woni (428 milioane de euro).
Mai mult decât atât, se pare că vânzările au scăzut și ele cu 18% în această perioadă.