Lucrările pe Autostrada Transilvania înregistrează o întârziere majoră. Când se vor încheia
Lucrările la unul dintre loturile de pe Autostrada Transilvania A3 înregistrează o întârziere majoră, din cauza unor probleme cu care se confruntă constructorul român. A fost stabilit un nou termen pentru finalizarea acestora.
Problemele cu care se confruntă constructorul
Tronsonul A3 de la Nădășelu la Zimbor, de aproximativ 30 de kilometri, este contractat încă din anul 2020. Tronsonul este unul dificil, cu zeci de poduri și viaducte, iar chiar din primele zile din 2021 UMB a intrat în forță în teren.
Totuși, pe anumite porțiuni au început să aibă loc alunecări masive de teren, iar lucrările au fost sistate până când au putut fi agreate noi soluții tehnice, ba chiar și schimbarea de traseu în anumite locuri.
În plus, autorizarea de la autorități a durat foarte mult, iar acum termenul de finalizare (2024) a fost schimbat.
Când ar urma să fie încheiate lucrările
Astfel, acest tronson să riște să nu respecte chiar și termenul limită pentru finanțarea PNRR: adică anul 2026 pentru finalizare. Constructorul român a primit o nouă extensie de timp pentru finalizare: anul 2025.
„În 2022, oficialii CNAIR au întârziat nepermis de mult aprobarea modificării soluțiilor tehnice în două zone cu alunecări masive, la Nădășelu (viaduct peste cimitir în loc de debleu) și Topa Mică. Mai mult, au apărut și alte câteva puncte cu probleme majore”, potrivit Pro Infrastructura.
„Prin urmare, în noiembrie 2022 antreprenorul a primit extensie de timp până în aprilie 2025 și în decembrie a mai primit una. Momentan, graficul de execuție actualizat aprobat indică data de 13.07.2025 pentru finalizarea lucrărilor!
Dar situația se complică și mai mult. Se pare că soluția nouă de la Topa Mică nu ține în teren, așa că încă se dezbate o alta care implică schimbare de traseu și costuri adiționale semnificative.
Așadar, probabil se va ajunge la scoaterea din contract și licitarea lucrărilor pe cele două puncte (Nădășelu și Topa Mică), așa cum s-a întâmplat și în alte cazuri. Solicităm responsabililor CNAIR să clarifice situația și să ia o decizie rapidă deoarece acest tronson este finanțat din PNRR și trebuie terminat până la sfârșitul lui 2026!”, a precizat asociația.
Autostrada de la Nădășelu la Zimbor este una din primele autostrăzi din țară pe care ar urma să intre fonduri din Planul Național de Redresare și reziliență (PNRR). În afară de acest tronson de 30 de kilometri, UMB mai are contractată și porțiunea de 12 kilometri de la Zimbor la Poarta Sălajului, în total cei 42 de kilometri care sunt incluși la finanțare prin PNRR.