25 apr. 2023 | 12:25

Gigantul auto care nu crede în mașinile autonome: logica din spatele argumentului

ACTUALITATE
Gigantul auto care nu crede în mașinile autonome: logica din spatele argumentului

BYD, cel mai mare vânzător de vehicule electrice chinez, consideră că șofatul complet autonom este „practic imposibil” și că tehnologia din spatele unor astfel de sisteme de asistență a șoferului ar fi mai potrivită pentru producție.

Citatul vine de la Li Yunfei, unul dintre purtătorii de cuvânt ai BYD, care le-a spus reporterilor la Salonul Auto de la Shanghai 2023 că mașinile cu conducere autonomă sunt probabil o propunere falsă, așa cum a subliniat CNBC, adăugând că ar fi dificil de identificat cine este de vină în cazul unui accident de circulație în care este implicat un vehicul cu conducere autonomă.

„Credem că tehnologia de conducere autonomă care este complet separată de oameni este foarte, foarte departe și practic imposibilă”, a spus Li în mandarină, tradus de CNBC.

În plus, purtătorul de cuvânt al BYD a spus, fără a menționa numele Tesla, că pot exista multe industrii și afaceri care investesc mulți bani în această tehnologie, „și după ce au investit mulți ani, se va dovedi că nu duce nicăieri”.

O atitudine interesantă

În China, mașinile cu conducere autonomă sunt puternic reglementate de guvern, în sensul că vânzarea lor către public este interzisă. Cu toate acestea, după multe dezbateri, unele companii au primit aprobări temporare de la autoritățile locale din unele suburbii din Beijing, Shanghai și alte orașe pentru a opera taxiuri autonome.

În același timp, însă, unele dintre cele mai mari nume din industria de automobile lucrează din greu de mulți ani la dezvoltarea unor sisteme de asistență a șoferului care cel puțin încearcă să ajute șoferul să navigheze prin anumite situații de trafic.

La începutul anului 2023, Mercedes-Benz a devenit primul producător auto care a oferit asistență pentru șofer de Nivel 3 în SUA, în timp ce Tesla și CEO-ul său Elon Musk au promovat de mult beneficiile conducerii autonome.

Recent, Musk a mers până la a sugera că Tesla ar putea să vândă de fapt mașini cu profit zero și apoi să facă bani din software-ul său autonom. Cu toate acestea, două dintre cele mai mari puncte de vânzare ale Tesla – așa-numitele funcții Autopilot și Full Self-Driving, care atrag multă atenție atât din partea fanilor, cât și a criticilor – sunt încă considerate funcții de asistență pentru șofer de Nivelul 2.