28 mart. 2023 | 15:25

Raportul specialiștilor privind bateriile din mașinile electrice: cât de fiabile sunt acestea

ACTUALITATE
Raportul specialiștilor privind bateriile din mașinile electrice: cât de fiabile sunt acestea

Noile date de la Recurrent Auto arată că bateriile EV uzate durează mult mai mult decât susțin criticii.

Vorbește cu oricine, chiar și de la distanță, despre cumpărarea unui vehicul electric și cu siguranță vei auzi o îngrijorare mai presus de toate celelalte; „Ce se întâmplă când bateria moare? Aceste lucruri sunt scumpe”, vor exclama ei. Acest lucru este adesea însoțit de un zâmbet sarcastic și un comentariu de genul „Va fi mort și îngropat după 100.000 de km!” Din fericire, noile date de la Recurrent Auto arată exact ce sunt aceste afirmații, și anume mituri.

Recurrent a chestionat puțin peste 15.000 de proprietari de vehicule electrice și a compilat unele dintre cele mai detaliate rapoarte despre sănătate a bateriei asamblate vreodată, arătând că bateriile de vehicule electrice sunt mult mai fiabile decât au anticipat criticii și proprietarii. Din grupul lor masiv de proprietari, doar 1,5% și-au înlocuit bateriile în afara perioadei de rechemare sau de garanție. Cele mai multe dintre acestea erau Nissan Leaf mai vechi, fără sisteme de control al temperaturii bateriei lichide.

Sondajul Recurrent a inclus date de la 13 modele de vehicule, inclusiv Tesla Model S, Model 3 și Model Y; Chevy Bolt, Bolt EUV și Volt; Hyundai Kona; BMW i3; Audi e-tron; Nissan Leaf; Hyundai Kona și IONIQ 5; și Ford Mustang Mach-E.

Dincolo de numărul minim de proprietari care au fost forțați să-și înlocuiască bateriile, Recurrent a constatat că degradarea bateriei nu a fost un fenomen liniar. Din fiecare dintre grupurile chestionate, în timp ce intervalul EV a atins vârful în intervalul 16-32.000 de km, s-a degradat rapid și s-a aliniat pe măsură ce se apropia de 260.000 de km.

Un mit demontat

„Este încurajator să vedem acest ultim studiu ca o altă provocare pentru ideea că mașinile electrice sunt o bombă cu ceas a costurilor de întreținere”, a declarat Scott Case, CEO la Recurrent. „Deținerea unui vehicul este plină de surprize. Deși nimeni nu poate schimba asta, sper să începem să ne asigurăm că bateriile nu sunt una dintre aceste surprize.”

Datorită noutății relative a vehiculelor electrice de pe piață, cantități semnificative de date nu sunt disponibile în prezent cu privire la efectul kilometrajului peste 100.000 de km. Cu toate acestea, din multe povești anecdotice, pare să existe o tendință ca multe vehicule să își păstreze autonomia peste pragul de 100.000 de km.

Recurrent atribuie acest fenomen către două tehnologii principale; sisteme de gestionare a bateriilor și sisteme de control al temperaturii bateriilor, ambele au îmbunătățit dramatic durata de viață a bateriilor. Aceste sisteme nu numai că permit proprietarilor să limiteze cât de mult este încărcată bateria lor, ceea ce poate dăuna substanțial sănătății unei baterii, dar asigură și că funcționează în mod constant la o temperatură sigură și „sănătoasă”.

Poate cea mai bună concluzie din datele lui Recurrent se referă la piața de vehicule electrice uzate, despre care mulți o consideră, din păcate, un câmp minat de mașini riscante cu baterii în pragul arderii. Datorită colectării de date pe care Recurrent le oferă utilizatorilor și dealerilor de mașini deopotrivă, tot mai mulți oameni se pot simți încrezători în starea de sănătate a bateriei vehiculului electric folosit pe care speră să îl cumpere.