Noul Mercedes G-Class, un model așteptat: pozele spion care arată tot
Clasa G electrică va avea o nouă baterie mai densă în energie, contribuind la reducerea greutății și extinderea autonomiei.
Mercedes-Benz testează Clasa G electrică în zona arctică înainte de debutul off-roader-ului anul viitor.
Noul model, prezentat în avans drept Concept EQG în 2021, este de așteptat să furnizeze 430 kW de putere combinată de la patru motoare. Cuplul redus al turației pe minut al motoarelor face ca vehiculele electrice cu baterie să fie deosebit de capabile pentru off-road.
Mercedes a spus că Clasa G electrică va avea o nouă baterie cu 20 până la 40% mai densă în energie, contribuind la reducerea greutății vehiculului sau la extinderea autonomiei de rulare.
„Oferirea unei densități atât de ridicate de energie este un adevărat schimbător de joc și ne permite să gândim în direcții complet noi atunci când dezvoltăm viitoare mașini electrice”, a declarat Markus Schaefer, directorul de tehnologie Mercedes, anul trecut.
Construit inițial pentru aplicații militare și de safari, G-Class a capturat conturile Instagram ale vedetelor de rap și reality TV. Vânzările în SUA – cea mai mare piață a Clasei G – au atins vârful în 2021 la 8.523 de vehicule.
Clasa G electrică bifează mai multe casete pentru Mercedes-Benz
Sistemul de propulsie cu emisii zero le permite clienților să caute aventură, lăsând în același timp o amprentă ușoară asupra mediului. În cea mai puternică versiune AMG, motorul cu combustie clasa G are emisii de CO2 de până la 304 grame pe kilometru.
Clasa G electrică cu șase cifre se potrivește, de asemenea, cu pivotul strategic al Mercedes către vârful pieței de lux pentru a maximiza marjele de profit. Producătorul auto și-a reorientat atenția către AMG de înaltă performanță, mărcile de lux Maybach și gama electrică EQ.
„Odată cu reducerea prețurilor Tesla pentru a atrage o piață mai largă, Mercedes-Benz vede o deschidere în partea de sus a pieței pentru un flagship electric cu prețuri de peste 200.000 de dolari”, a spus Fiorani.
Clasa G alimentată cu baterii își păstrează șasiul cu cadru de scară și aspectul gros al vărului său alimentat cu combustibili fosili, dar grila parțial închisă sugerează grupul de propulsie.
Fotografii spion ale prototipului într-un înveliș, reprezentând topografia muntelui Schöckl din Austria, dezvăluie o nouă bară de protecție față și o nouă flancă de protecție.
Bara de protecție spate are o zonă centrală revizuită care găzduiește suportul plăcuței de înmatriculare. Roțile aero ajută la minimizarea rezistenței la rezistență și la extinderea autonomiei de rulare.
Producția începe la începutul anului 2024 în Graz, Austria.