22 mart. 2023 | 14:50

Suntem săraci, dar fuduli: românii cumpără mașini, chiar de lux, deși se vaită că n-au bani

ACTUALITATE
Suntem săraci, dar fuduli: românii cumpără mașini, chiar de lux, deși se vaită că n-au bani

Viața a devenit mai dificilă și mai scumpă decât în oricare moment al ultimilor 15 ani, însă chiar și în condițiile în care ne confruntăm cu probleme economice, scumpiri și o criză acută a costului vieții, găsim resurse pentru achiziții de lux, adică mașini noi.

Piața auto din țara noastră continuă să sfideze crizele și ne dă de înțeles că, oricât de dificilă a r fi situația economică a românilor, aceștia nu renunță la obiectivul lor de a-și achiziționa un autoturism nou.

Cifrele oficiale de pe piață confirmă apetitul nestins al românilor noștri pentru mașinile noi, chiar dacă perioada pe care o traversăm nu este neapărat oportună pentru astfel de cheltuieli.

Concret, potrivit datelor oferite de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), țara noastră ocupă locul 14 la nivelul Uniunii Europene, în privința volumului de mașini noi înmatriculate în cea de-a doua lună a anului curent.

Nu avem bani, dar nu ținem cont de ei când vine vorba despre mașini noi și scumpe

În timp ce în Uniune, în februarie 2023, s-au înmatriculat per total 802.763 unități, ceea ce înseamnă o creștere cu 11,5% față de februarie 2022, la noi în țară sunt 24.715 de mașini noi înmatriculate în perioada respectivă. Ca referință, înmatriculările de autoturisme noi în România consemnează în februarie o creștere de +37.7% comparativ cu perioada similară din 2022.

Mai interesant de atât este că se conturează un apetit tot mai mare al românilor pentru mobilitatea verde. Mașinile electrice sunt din ce în ce mai atractive pentru conaționalii noștri, deși piața este destul de piperată la preț, mai ales când vorbim despre vehicule noi. Din totalul mașinilor noi înmatriculate la noi în februarie, 2.113 unități au fost full electrice și 6.802 autoturisme cu propulsie hibridă.

Un alt aspect important transmis de ACEA constă în faptul că, în primele două luni ale anului , piața UE a ajuns la aproape 1,6 milioane de mașini noi înmatriculate, în creștere cu 11,4% față de anul precedent, datorită creșterilor de două cifre atât în ​​ianuarie, cât și în februarie.