UE se întoarce la 180 de grade: ce se întâmplă cu mașinile pe benzină și motorină
Declarația ar modifica regulile care determină ce tipuri de mașini pot ieși la drum în Europa după ce interzicerea autoturismelor noi cu motor cu ardere va intra în vigoare.
Uniunea Europeană oferă Germaniei o declarație care ar explica un posibil rol pentru așa-zișii e-combustibili după ce interzicerea motoarelor cu ardere intră în vigoare după 2035, creând scena pentru a pune capăt unei dispute care a blocat regulamentul la începutul acestei luni.
Comisia, brațul executiv al UE, nu a specificat până acum un termen limită pentru când va înainta o propunere privind combustibilii electronici și nu este clar dacă oferta va fi suficientă pentru a-i câștiga pe parlamentarii pro-business din guvernul cancelarului Olaf Scholz.
Este puțin probabil ca noi reguli să fie oferite înainte de alegerile UE de anul viitor, din cauza timpului necesar pentru adoptarea reglementărilor la Bruxelles.
Ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, a exprimat în mod neașteptat o obiecție de ultim moment față de regulamentul de ardere, care fusese deja aprobat de cele 27 de state membre ale UE și de Parlamentul European în octombrie.
Un vot final – care fusese planificat săptămâna trecută și era doar o formalitate – a fost anulat, deoarece nu avea să treacă pe fondul obiecției Berlinului.
Decarbonizarea transportului este văzută ca un pilon-cheie al obiectivului UE de a reduce emisiile cu 55% în acest deceniu pe drumul către neutralitatea climatică până în 2050. Dar mașinile au o importanță extraordinară în Germania, unde industria auto angajează aproximativ 800.000 de oameni și are venituri de aproximativ 800.000 de persoane. 411 miliarde de euro, fiind de departe cel mai mare segment al economiei.
Noua declarație ar modifica regulile care determină ce tipuri de mașini pot circula pe șosea în Europa, astfel încât anumite vehicule care pot arde doar combustibili sintetici să fie permise după intrarea în vigoare a unei interdicții efective asupra automobilelor noi cu motor cu combustie.
Și având în vedere că combustibilii electronici sunt identici din punct de vedere molecular cu combustibilii convenționali, ar trebui încorporați tehnologii suplimentare sau aditivi pentru combustibil pentru a se asigura că mașinile noi nu pot folosi combustibili interziși după 2035.
Cheia este la nemți
Întrebarea cheie este dacă planul va fi acceptabil pentru Wissing, al cărui partid FDP a fost forța motrice din spatele intervenției care a blocat regulamentul.
Miniștrii transporturilor din țările care se opun în general regulilor mai stricte privind emisiile se întâlnesc luni la Strasbourg, Franța, pentru a discuta chestiunea. Urmează să participe Germania și Italia, cele mai mari două țări care respectă regulile CO2 în mașini.
Un purtător de cuvânt al Ministerului German al Transporturilor a confirmat că Wissing va lua parte luni la discuții și că Germania este angajată în discuții cu comisia, dar nu a comentat o nouă ofertă din partea executivului UE.
Susținătorii e-combustibililor spun că aceștia sunt în esență electricitate regenerabilă care a fost transformată într-un combustibil lichid, combustibil folosind CO2 captat din atmosferă. Porsche și Ferrari se numără printre producătorii de automobile care caută o excludere pentru combustibilii electronici sintetici din interzicerea planificată a UE pentru motoare cu ardere.