Presedintele Obama pentru securitatea online: Privacy Bill Of Rights
Incercand sa solutioneze o parte din scandalurile desfasurate online referitoare la modul in care datele lor sunt prelucrate pe Google, presedintele Obama a tras linie si a creat Privacy Bill Of Rights. Pe langa faptul ca in noua carte au semnat deja Microsoft, Google, Yahoo! si AOL, ce spera Obama sa obtina e participarea in acest sistem cu un volum imens de date a unui numar mare de companii si website-uri.
Printre schimbarile ce urmeaza sa fie implementate datorita acestei legi, se numara obligativitatea unei aplicatii sau website de a folosi informatiile de localizare doar cand are permisiunea explicita din partea utilizatorului. In 9 din 10 situatii aceasta permisiune ar trebui sa va salveze de reclamele targetate de pe diverse website-uri. E destul de greu sa impui o astfel de metodologie, mai ales acum cand accesul la informatie este din ce in ce mai liber, insa companiile de publicitate vor fi obligate in scurt timp sa ia in considerare respectiva lege.
Desi pare o idee noua, o versiune a legii anuntate de Obama a fost inclusa deja in Consumer Privacy Bill of Rights. Aceasta din urma are ca scop oferirea utilizatorului a unui control mult mai precis in ceea ce priveste propriile informatii online pe langa faptul ca in final a trebui ca implementarea la scara larga a unei astfel de legislatii sa ofere utilizatorului un sentiment sporit de siguranta la navigarea pe internet.
Fundamentele care au stat la baza acestei legi sunt transparenta, pentru ca tu sa afli ce date iti sunt pastrate si unde, accesul la informatie cu posibilitatea de a o schimba, pentru ca tu sa sa poti vedea in permanenta ce informatii ai online, pastrarea contextului in care au fost oferite informatiile, pentru ca niciodata informatiile tale sa nu poata fi utilizate intr-un alt context decat cel in care ti-ai dat explicit acordul.
Ramane sa vedem cat de strict se va desfasura procedura de implementare a unei astfel de legislatii definite mai sus.