09 mart. 2023 | 14:25

Ford nu pierde timpul: producătorul a anunțat noua variantă Puma ST Powershift

ACTUALITATE
Ford nu pierde timpul: producătorul a anunțat noua variantă Puma ST Powershift

Modelul Ford Puma, fabricat în România, va avea o nouă versiune, cea mai puternică de până acum, bazată pe motorul mild-hybrid și cutia automată cu șapte trepte.

Ford a anunțat noua versiune de motorizare a lui Puma ST, numită Powershift, care are sub capotă grupul propulsor mild-hybrid de 1.0 litri dezvoltat de Ford Performance, arată Profit.ro.

Puterea motorului combinată cu amplificarea oferită de motorul electric ajunge la 170 CP. Cuplul maxim ajunge si el la o valoare foarte mare, 248 Nm, in timp ce cutia automata poate fi controlată cu ajutorul paletelor situate pe volan.

Noua versiune preia sistemul de rulare de la Puma ST 1.5 EcoBoost, care deține titlul de cel mai puternic Puma de până acum, adică 200 CP. Noul Puma Powershift are o accelerație 0-100 km/h de 7,4 secunde, în timp ce consumul este de doar 6,3 l/100 km și emisii de CO2 de 144 g/km.

Ce spune Ford

„Echipa Ford Performance a apelat la toată experiența sa în dezvoltarea modelului Puma ST pentru a oferi semnătura tipică unui ST la condus, fără a pierde caracterul practic al SUV-ului nostru, iar noua versiune Powershift este și mai versatilă. Folosim tehnologia mild-hybrid de 48 de volți nu doar pentru a îmbunătăți eficiența, ci și pentru a îmbunătăți puterea și cuplul maxim”, a declarat Stefan Muenzinger, manager Ford Performance, Europa.

„Motorul EcoBoost de 1,0 litri, câștigător a mai multor premii, este cuplat la o transmisie Ford Powershift, cu șapte trepte și dublu ambreiaj, care îmbină o experiență de condus plină de energie cu ușurința în utilizarea zilnică.”

Ford Puma ST PowerShift are și o serie de elemente estetice și funcționale la exterior: un splitter integrat în partea de jos a spoilerului față, cu inscripția Ford Performance în relief, care mărește forța de apăsare pe partea din față cu aproape 80% față de Puma standard, un spoiler spate mare, poziționat pe plafon și un difuzor spate distinct, alături de grilele față ST, proiectate pentru a maximiza capacitatea și eficiența de răcire a motorului.