Un avion misterios survolează Capitala de câteva ore. Ce „scanează” FOTO
Un avion de mici dimensiuni I-GRAD survolează, miercuri, Bucureștiul, arată flightaradar24.com. Datele despre originea zborului, destinația aparatului și proprietar sunt ținute la secret.
O aeronavă IGRAD „scanează” Bucureștiul de câteva ore
Totuși, această aeronavă Vulcanair P68 este prezentată pe site-ul producătorului ca fiind una dintre cele mai eficiente pentru observație și patrulare. Acesta are o greutate de 2084 de kilograme și poate atinge o viteză maximă de 333,36 km/h. La bordul său încap maximum șase persoane, conform datelor oferite de companie.
Un avion Boeing care a survolat România, cel mai urmărit din lume!
Săptămâna trecută, cel mai urmărit avion pe aplicația Flightradar24.com a survolat cerul României. Aeronava de spionaj Boeing RC-135W aparține forțelor aeriene britanice și a zburat deasupra Dobrogei, fiind escortată de două modele de luptă Eurofighter Typhoon. Mii de internauți au urmărit în timp real ruta Royal Air Force.
Modelul Boeing RC-135W a decolat de la baza aeriană Waddington (Marea Britanie) și a survolat zona Dobrogei, peste 6000 de oameni urmărind live traseul său. Avionul de spionaj britanic este prevăzut cu senzori de bord ce pot identifica și localiza semnale în întregul spectru electromagnetic.
Explicațiile unui general român
Ulterior, generalul Mircea Mândrescu a explicat rolul acestor activități: „Pe foarte scurt, este ca un burete electronic. Toate comunicațiile vin în acest burete electronic care sunt cercetate, analizate, interpretate, astfel încât acestea se transformă în informații operaționale.
Din acest loc s-a emis pe frecvențele următoare, având în vedere tehnica, caracteristicile emisiunilor radio sau radio-releu sau radar, cum s-a lucrat. Probabil că este un punct de comandă de brigadă, de divizie. Comunicațiile pe care le interceptează patrula în aer au spectrul larg sensibil și selectivitate la orice receptor.
Avionul este izbit de toate comunicațiile rusești. Acestea (n.r – comunicațiile) sunt luate, tăiate, analizate și, în funcție de unde vin caracteristicile de lucru și toate celelalte pe care specialiștii le știu, se pot identifica centrele de comunicații ale punctelor de comandă. Avionul este în lobul comunicațiilor”.