Dacia 1320, mașina făcută de români care se bătea cu Ford și Volkswagen
Aproape de revoluție, Dacia era ocupată să lanseze cel mai ambițios model de până atunci, Dacia 1320.
Mașina a fost concepută ca un hatchback cu un design tipic anilor 80, cu portbagaj mare și o planșă de bord complet nouă, conform celor de la gadgetreport.ro.
Mai mult, pe lângă faptul că e una dintre cele mai neobișnuite mașini construite în România comunistă aceasta trebuia să fie modelul care să schimbe identitatea vizuală a mărcii.
Mașina fusese gândită cu spații vitrate mari, cu un portbagaj mai mare și cu o planșă de bord modernă futuristă.
Noul model, ce avea să debuteze în 1988, avea un spațiu de break într-o caroserie ceva mai agresivă care includea inclusiv un eleron, pentru un coeficient aerodinamic mai bun.
Design-ul agresiv era subliniat și prin prezența unui spoiler, iar portierele erau redesenate, având mecanisme de deschidere complet noi.
Motorizare
Noutăți se găseau și în ceea ce privește propulsia, exista posibilitatea de a alege dintre două motoare, unul de 1.289 cm cubi cu 54 CP şi altul de 1.397 cm cubi cu 65 CP.
În 1989 se vorbea despre planurile de a monta în următorul an a motoarelor de nouă generaţie, de 1,4 litri şi 1,6 litri, pe care Dacia le pregătea, care urmau să includă și filtru de aer, alături de frâne pe discuri.
Tot la capitolul noutăţi, arcurile erau ceva mai mari şi mai puternice, amortizoarele fuseseră cizelate, iar jantele aveau un nou design, menit să asigure un consum mai redus de carburant.
Legat de interior, mașina oferea o planșă de bord complet nouă față de alte modele anterioare, își făceau apariția butoanele, în număr foarte mare, cu mecanisme diferite de deschidere şi cu panouri interioare tapiţate cu piele.
Cu alte cuvinte, modelul trebuia să fie un salt generațional masiv față de Dacia 1300, motiv pentru care mașina beneficia și de un sistem de încălzire și ventilație mult mai eficient.
Chiar dacă venea cu câteva modificări interesante, forma maşinii nu a prins la public. În plus, nici calitatea pieselor nu era una foarte bună, astfel că noul model a avut puține comenzi.
Lansată în 1988, mașina avea să fie scoasă din fabricație în 1990, atunci când era lansată Dacia 1325 / Liberta.
Potrivit unor estimări, Dacia n-a produs mai mult de 2500 de exemplare de Dacia 1320, cele mai multe regăsindu-se în serviciile de taxi din marile orașe.