27 feb. 2023 | 17:25

Mașina cu panouri solare un vis prea mare: ce se întâmplă cu Sono

TEHNOLOGIE, ȘTIINȚĂ & DIGITAL
Share
Mașina cu panouri solare un vis prea mare: ce se întâmplă cu Sono

Startup-ul Sono se va concentra pe construirea de panouri solare pentru vehicule terțe, după ce planurile de a strânge capitalul pentru propriul vehicul alimentat cu energie solară nu au avut succes.

Startup-ul german Sono Motors a abandonat planurile de a produce o mașină parțial alimentată cu energie solară numită Sion și se va concentra în schimb pe construirea de panouri solare pentru vehicule terțe, a anunțat compania într-un comunicat.

Fondată în 2016, Sono a început să tranzacționeze pe NASDAQ în noiembrie anul trecut, în încercarea de a atrage investitori în stadiu incipient, după ce s-a aflat în pragul insolvenței.

Startup-ul urma să înceapă producția în Finlanda cu furnizorul Valmet Automotive în acest an.

Sono a lansat o campanie la începutul lunii decembrie pentru a strânge 100 de milioane de euro, oferind potențialilor cumpărători o reducere de 3.000 de euro la un vehicul precomandat, călătorind în 13 orașe europene pentru a amplifica interesul față de model.

Așteptări prea mari

Compania a spus la acea vreme că se va concentra pe afacerea sa cu energie solară care necesită mai puțin capital în funcție de cum decurge campania.

„Am fost forțați să reacționăm la instabilitatea în curs de desfășurare a pieței financiare și să ne eficientizăm afacerile”, a declarat cofondatorul și CEO-ul Laurin Hahn în declarația de vineri.

Directorul de operațiuni Thomas Hausch va demisiona și 300 de angajați vor fi disponibilizați, se arată în comunicat.

Sono se numără printre câteva startup-uri care au încercat să construiască un vehicul alimentat parțial cu energie solară, dar niciuna nu a ajuns până acum la producția de serie, pe fondul luptei pentru a strânge suficiente fonduri de la investitori.

Compania va continua să folosească tehnologia sa patentată pentru integrarea celulelor solare în vehicule terțe, pentru care are în prezent 23 de clienți, inclusiv afacerile de camioane MAN și Scania ale Volkswagen și Mitsubishi, se arată în comunicat.