21 feb. 2023 | 16:25

Industria auto din Europa are motive de bucurie: ce se întâmplă cu vânzările

ACTUALITATE
Industria auto din Europa are motive de bucurie: ce se întâmplă cu vânzările

Genesis, MG, Maserati și Cupra au avut, de asemenea, salturi mari, deoarece peste 40 de mărci au raportat creșteri ale vânzărilor în ianuarie față de aproximativ 30 care au fost în teritoriu negativ.

Treizeci de mărci și-au crescut vânzările europene din ianuarie cu mai mult decât piața, care a crescut cu 11 la sută, în timp ce 41 de mărci au încheiat prima lună a anului cu creșteri de volum.

Între timp, aproximativ 30 de mărci au fost în teritoriu negativ luna trecută, potrivit cifrelor preliminare ale cercetătorului de piață Dataforce.

Șapte mărci, conduse de Tesla, marca de lux Hyundai Genesis, MG din China și Maserati și Alfa Romeo de la Stellantis, au raportat creșteri procentuale de vânzări de patru sau trei cifre.

Între timp, Cupra, Mazda, Land Rover, Dacia, Ferrari, Jaguar, Polestar și Skoda s-au numărat printre cele 23 de mărci care au înregistrat creșteri procentuale de două cifre, potrivit datelor reprezentând aproximativ 93 la sută din vânzările din Uniunea Europeană plus țările ETFA și Marea Britanie.

Tesla a înregistrat o creștere procentuală de patru cifre a vânzărilor luna trecută la 9.011 unități, în mare parte din cauza Modelului Y, care a reprezentat aproape 80% din volumul producătorului de vehicule electrice.

Brandul de lux al grupului Hyundai, Genesis, a crescut cu peste 260%, la 265 de înmatriculări, comparativ cu 73 în ianuarie 2022, deoarece își continua lansarea pe un număr limitat de piețe europene.

Actorii principali au crescut în ianuarie

MG a crescut vânzările cu peste 150 la sută în ianuarie. Acest lucru a fost determinat de cererea puternică pentru crossover-ul mic MG ZS, care aproape a triplat vânzările în timpul lunii la 3.961 comparativ cu ianuarie 2022.

Maserati a crescut vânzările cu 147 la sută, la 735. Noul SUV premium de dimensiuni medii Grecale a reprezentat 81 la sută din volumul mărcii de lux Stellantis. Asta se potrivește cu ceea ce a făcut Grecale pentru Maserati în decembrie.

Alfa Romeo și-a dublat vânzările europene în urma cererii puternice pentru SUV-ul compact Tonale, care a reprezentat mai mult de 60% din vânzările mărcii Stellantis.

Lynk & CO și Polestar, ambele fac parte din Zhejiang Geely Holding din China și își iau toate mașinile din țară, au raportat câștiguri de 95%, respectiv 24%.

Sucursala Cupra a Grupului Volkswagen a crescut vânzările cu 53%, până la 8.399.

Vânzările Mazda au primit un impuls de la modele precum SUV-ul compact CX-5.

Volumul VW a crescut cu 15%, la 93.147, ajutat de o creștere cu 201% a vânzărilor SUV-ului mic Taigo.

De asemenea, printre celelalte mărci care au înregistrat câștiguri de vârf pe piață în cursul lunii s-au numărat Land Rover (+39 la sută), Ferrari (+38 la sută), Jeep (+14 la sută) și Fiat (+11 la sută), conform cifrelor preliminare ale Dataforce. .

Cele 11 mărci care au înregistrat câștiguri, dar au fost sub media pieței au inclus Lancia (+9,5 la sută), Audi (+9 la sută) și Hyundai (+4,5 la sută).