Porsche Cayenne: ce urmează pentru cel mai luxos SUV de pe piață
Porsche Cayenne s-a născut din necesitate, dar a ajuns să conducă segmentul, transformând averea mărcii prin introducerea „sportului” în SUV.
În câteva săptămâni, Porsche va dezvălui o versiune radical modernizată a celui mai mare SUV al său, Porsche Cayenne. Promițând „una dintre cele mai extinse îmbunătățiri de produs din istoria Porsche”, noua mașină va trebui să stabilească standarde noi într-un sector care trăiește din timp împrumutat, SUV-ul de înaltă performanță.
Porsche poate pretinde că a inventat întregul gen, încă din 2002, când primul Cayenne a ieșit de pe linia de producție.
Cayenne a avut un succes instantaneu. Cumpărătorii au fost mai mult decât dispuși să treacă cu vederea faptul că noua mașină a împărtășit multe cu Touareg-ul și Audi Q7, oferind acestor SUV-uri o economie de scară care nu face decât să le sporească profitabilitatea.
Viitorul Cayenne
A doua generație Cayenne, dezvăluită la Geneva în 2010, a reprezentat o îmbunătățire estetică substanțială, iar această mașină, a treia generație, merge puternic din 2017, cu o utilizare și mai abilă a designului pentru a-și atenua dimensiunea și poziția. Mare, dar incontestabil frumos, se află pe platforma MLB foarte utilizată și extrem de flexibilă a Grupului Volkswagen, susținând în prezent aproximativ 15 modele de la VW, Audi, Bentley, Porsche și Lamborghini.
Oricare ar fi părerea ta despre validitatea mașinilor hibride într-o lume care se electrizează rapid, nu există nicio îndoială că abordarea Porsche este una dintre cele mai bune. Dacă ești hotărât să rămâi cu petrolul, modelul Turbo oferă un V8 twin-turbo.
Versiunile Cross Turismo atât ale Taycan, cât și ale Panamera fac o treabă și mai bună de a îmbina valorile vizuale mult lăudate ale Porsche cu ușurința de utilizare de zi cu zi. Se spune că vrăjitorii din Weissach pregătesc un model și mai mare – integral electric, firesc – care va avea până la șapte locuri și va combina un sentiment de lux, sportivitate și spațiu, într-un mod până acum străin mărcii.
Se pare că Porsche economisește electrificarea completă pentru următoarea generație de Macan și 718, 911 – și poate și Cayenne – primind pentru moment putere hibridă. Fără îndoială, următoarea iterație a lui Cayenne se va îmbunătăți pe fiecare măsură, atât din punct de vedere mecanic, cât și stilistic.