15 feb. 2012 | 10:45

Chiar se poate vorbi de relansarea MySpace?

FEATURE
Chiar se poate vorbi de relansarea MySpace?

Sa fie aceasta chiar relansarea MySpace? Se intoarce oare reteaua sociala cu foarte proaspete? Ultimele cifre ce reflecta numarul nou de conturi create ar putea fi un semn in directia cea buna.

MySpace a avut un rol important de retea sociala pana la detronarea sa de catre Facebook sau chiar de Twitter. De origine americana, a plecat ca o modalitate de a incarca si trimite imagini catre prieteni avand totusi un numar limitat de functii. Aparitia lui Facebook si Twitter au lovit comunitatea ca un uragan – sau doua. Multi utilizatori au renuntat la conturile lor si au trecut de partea cealalta a baricadei pana cand MySpace a inceput sa mearga serios in pierdere.

Se pare ca in ultima vreme se intampla ceva interesant, de la aproape nici un utilizator nou inregistrat pe zi, numarul acestora a crescut la peste 40 mii din luna decembrie. Chiar daca nu sunt oficiale cifrele momentan, exista cel putin 1 milion de utilizatori noi inca din decembrie 2011 de la relansarea site-ului.

Schimbarea s-a produs in iunie 2011, cand Specific Media alaturi de Justin Timberlake au achizitionat MySpace de la NewsCorp pentru suma de 35 milioane de dolari. News Corp mai detine insa un pachet minoritar de actiuni din companie, conform intelegerii. Oricum, de atunci, site-ul a fost mai mult cu probleme si s-a lucrat intens la reinventarea acestuia pana in decembrie, cand a fost introdus ca un player de muzica.

comScore mentioneaza un trafic de aproape 25 milioane de utilizatori pentru luna ianuarie 2012, prima crestere oficiala din ultimul an. Se pare ca MySpace se indreapta in directia potrivita, asadar.

Ce pasi a urmat reteaua sociala de a inregistrat o crestere? Va vine sa credeti ca o parte din succes a fost integrarea cu Facebook si Twitter? In plus, detine mai recent o librarie de muzica impresionanta datorita contractelor de licentiere incheiate cu mii de case de discuri. Numarul pieselor ce pot fi ascultate pe MySpace trece de 42 de milioane, mai mult decat Rhapsody sau Spotify.

Website-ul se pare ca are ceva planuri marete, intrarea in scena a continutului HDTV. In timpul conferintei sustinute de Panasonic la CES 2012, Justin Timberlake a introdus o aplicatie pentru TV-urile Viera, MySpace TV. Aceasta, la fel ca si YouToo permite utilizatorilor sa trimita mesaje show-urilor TV in timp real. De asemenea, ase poate comunica folosind smartphone-ul si prin intermediul site-ului.

Timberlake a mentionat in conferinta de presa „Suntem gata sa ducem televiziunea si entertainment-ul la urmatorul nivel printr-un upgrade la experienta de social media.”  „De ce sa trimiti mesaje text sau e-mail-uri prietenilor pentru a vorbi despre programele tale preferate dupa ce acestea s-au terminat, cand poti avea  aceasta experienta si interactiona in timp real cu oricine de pe glob?”

Se pare ca ideea este destul de buna. De ce sa te chinui sa construiesti un website de la zero pentru a forma o comunitate de utilizatori care sa vizioneze continutul tau? De ce sa „cersesti” atentie si clienti pe un website nou, fara un renume mondial pentru a atrage un public pentru emisiunile oferite de tine, cand poti sa aduci acele emisiuni pe un site de social media, unde ai deja zeci sau sute de milioane de clienti care abia asteapta ceva nou?

Alegerea lui MySpace a fost excelenta avand in vedere suma cu care a fost achizitionat si baza de date destul de mare de clienti existenta. Investitia va fi fructificata din plin probabil chiar in primii 2-3 ani. Nici macar Netflix nu detine un numar de clienti atat de mare. Este suficient ca o parte din show-urile existente pe MySpace sa fie oferite gratuit o perioada limitata de timp pentru a atrage o clientela fidela.  B

ine, acum intervine problema copyright-ului de pe teritoriul american. Nici unul din show-urile oferite gratuit pentru vizionare nu este disponibil la noi in tara sau in oricare alta tara din Europa. Cat despre partea de videoclipuri, colectia este destul de interesanta si disponibila worldwide.

Toate sectiunile au fost reeditate si au primit un design cu totul nou. Am fost placut surprins sa regasesc sectiune de jocuri – bineinteles Zynga, este unul dintre principalii provideri aici. Jocurile care se regasesc si pe Facebook se pot juca din interfata MySpace oferind astfel o conectivitate si mai buna intre cele doua platforme. Fiecare isi poate crea un profil personal sau public unde poate scrie ce il taie capul si apoi sa ii dea share pe Facebook.

[dmalbum path=”/wp-content/uploads/dm-albums/New MySpace/”/]

Interfata este placuta, mai usor de inteles chiar si decat YouTube, si mult mai curata.

O singura problema am observat si m-a deranjat in mod deosebit: site-ul se misca destul de greu cand vine vorba de thumbnail-uri si de preview-uri pentru segmentul de video. De asemenea, player-ul audio este destul de lent si in unele cazuri nu vrea in nici un fel sa porneasca. Am incercat momentan doar cu Mozilla, insa in curand o sa mai fac ceva teste si cu alte browsere.

In esenta, noul MySpace este „o gura de aer proaspat” in mediul online si, datorita renumelui pe care totusi l-a pastrat, cred ca are sanse sa reuseasca pe viitor.

Aveti cont pe MySpace? Accesati reteaua? De ce?