01 feb. 2023 | 09:32

LinkedIn nu mai e aplicația preferată de oamenii care vor să se angajeze: ce este Blind

ACTUALITATE
LinkedIn nu mai e aplicația preferată de oamenii care vor să se angajeze: ce este Blind

În săptămâna înainte ca Microsoft să anunțe public planurile de a desființa 10.000 de locuri de muncă, mii de lucrători de la gigantul tehnologic s-au alăturat unui site de rețele profesionale – nu LinkedIn, pe care Microsoft îl deține, ci Blind.

Aproximativ 6.000 de angajați Microsoft s-au înscris pentru conturi pe Blind, o rețea anonimă, între 13 și 18 ianuarie, potrivit datelor interne partajate cu CNN de către startup. Angajații au folosit serviciul pentru a specula când vor veni disponibilizările, care departamente ar putea fi lovite și să-i consoleze pe cei îngrijorați.

Blind îi ajută pe demișii de la Microsoft

„Nu putem face nimic în privința asta”, a scris un utilizator care s-a identificat ca lucrător Microsoft într-un comentariu la Blind.

„Doar roagă-te să nu fii tu și apoi roagă-te pentru cei care sunt afectați să aibă o pernă pe care să se întoarcă, să se poată recupera rapid și să-și găsească un alt loc de muncă”.

Pe măsură ce disponibilizările s-au răspândit în Silicon Valley în ultimele luni, Blind a apărut ca un colac de salvare pentru lucrătorii din domeniul tehnologiei care caută informații și sfaturi. Ceea ce îl diferențiază pe Blind de LinkedIn – care are, de asemenea, o perioadă în care mai mulți oameni din tehnologie și media sunt acum #OpenForWork – este că le permite angajaților să comunice anonim despre locul lor de muncă, ducând adesea la discuții mai sincere despre unele dintre cele mai mari companii din America. Membrii Blind verifică dacă lucrează la o anumită companie, înregistrându-se cu o adresă de e-mail de serviciu.

„Blind este, în esență, un forum de schimb de informații pentru profesioniști verificați, dar a trebuit să îi adăugăm anonimatul, deoarece identitatea profesională limitează prin ea însăși lucrurile pe care le poți spune despre ceea ce gândești”, spune, pentru CNN, Kyum Kim, co-fondatorul și directorul de afaceri al Blind.

„Cred că LinkedIn este o platformă grozavă, o folosesc în fiecare zi. Dar nu vezi conținutul pe care îl vezi pe Blind pe LinkedIn și invers”.