BYD își depășește rivalul: cum se situează față de Tesla
Producătorul auto chinez BYD a depășit Tesla cu o marjă largă anul trecut, cu ajutorul mașinilor sale electrice ieftine.
BYD a devenit acum cel mai mare producător de vehicule electrice din lume, potrivit South China Morning Post, dar numai dacă ține cont de vânzările sale de modele complet electrice și hibride plug-in.
Asta nu înseamnă că mașinile complet electrice ale lui BYD nu au un succes în China și, prin urmare, subminează vehiculele electrice de la rivalii străini și interni, inclusiv Tesla și NIO. Mașinile complet electrice ale BYD câștigă în mod constant vânzări, mai ales pe piața natală; în 2022, BYD a vândut peste 911.000 de vehicule electrice la nivel global și mai mult de 946.000 de vehicule PHEV pentru o cifră combinată mai mare de 1,86 milioane, după cum raportează Inside EVs.
Și compania se bucură de o creștere a popularității, în ciuda ultimelor restricții pandemice din China care afectează vânzările de mașini. De fapt, SCMP spune că problemele legate de pandemie sunt mai mult sau mai puțin legate de vânzările BYD, deoarece oamenii vor mașini mai ieftine:
Vânzările în plină expansiune ale producătorului de automobile către flotele de taxiuri și gospodăriile care țin cont de buget subliniază modul în care concedierile din industria tehnologică din China și economia devastată de pandemie împing cumpărătorii spre vehicule electrice mai ieftine, fabricate local, în loc de modele importate sau mărci străine precum Tesla.
Tesla rămâne cel mai important rival
Între timp, Tesla a vândut peste 1,3 milioane de mașini complet electrice la nivel global – compania de vehicule electrice a lui Elon Musk nu dezvăluie cifre specifice numai pentru China – care este înaintea cifrelor EV de la BYD cu peste 400.000 de mașini, dar în urma cifrelor BYD în general.
Din punct de vedere tehnic, BYD este cel mai mare producător de vehicule electrice din lume, dar problema este că nu este comparația simplă implicată de numirea BYD „cel mai mare producător de vehicule electrice din lume”, deoarece rivalul Tesla nu vinde hibrizi plug-in.
Dar BYD apare totuși ca un producător de vehicule electrice care va juca un rol important pe piața globală de vehicule electrice, atât direct, cât și indirect. BYD produce și baterii și consideră Tesla drept unul dintre cumpărătorii săi. Puteți vedea, așadar, atractivitatea unui vehicul electric mai ieftin, care poate să nu aibă aceleași dotări ca alte mașini, dar are aceleași baterii. Asta face o mașină electrică mai accesibilă, conform SMCP:
Cele mai multe modele BYD au prețuri între 100.000 de yuani și 200.000 de yuani (29.000 de dolari), o afacere în comparație cu Tesla și alți concurenți precum Nio și Xpeng, ale căror modele pline de tehnologie se vând cu peste 300.000 de yuani fiecare.