Volvo lucrează cu Qualcomm: cum vrea să te convingă să faci abonament la propria mașină
Volvo va folosi puterea de calcul furnizată de furnizorul de cipuri Qualcomm pentru a furniza noi fluxuri de venituri din funcții, inclusiv conținut audio, conținut de navigație și servicii digitale.
Compania europeană va folosi produsul Digital Cockpit de la Qualcomm susținut de un cip de mare putere pentru a oferi funcții de abonament în SUV-ul electric EX90 al companiei.
„Vom vedea mașini care trebuie să dureze mai mult și o mare parte din valoare este determinată de software, așa că va trebui să găsim noi afaceri”, a declarat Martin Kristensson, șeful departamentului de definire a produsului și management al partenerilor la Volvo, la un eveniment media comun organizat cu Qualcomm pe marginea evenimentului de săptămâna trecută.
„Cu siguranță, există o oportunitate pentru abonamente pentru unele dintre funcțiile vehiculului”, a spus el.
Kristensson a descris EX90 ca fiind primul vehicul „definit de software” al companiei în care pot fi adăugate noi funcții în timp, precum și actualizarea software-ului și hardware-ului.
Caracteristicile care ar putea fi monetizate de Volvo de-a lungul timpului includ conținut audio, conținut de navigare și servicii digitale, a spus Kristensson.
Digitalizarea, noua strategie Volvo
Volvo folosește cipul Qualcomm Snapdragon SA8155 pentru a ajuta la alimentarea sistemului de operare Android al mașinii de la Google, valorificând experiența Qualcomm în furnizarea de cipuri pentru alimentarea smartphone-urilor Android.
Industria auto atinge același punct de vârf ca și smartphone-urile când au devenit actualizabile cu aplicații și funcții noi, a declarat Mark Granger, șeful produsului auto Qualcomm Digital Cockpit.
„Putem face mult mai multe în cabină. Putem inova și aduce noi funcții pe toată durata de viață a vehiculului”, a adăugat el.
Volvo s-ar asigura întotdeauna că upgrade-urile la funcțiile de siguranță sunt gratuite, a spus Kristensson.
„Ceea ce putem monetiza sunt lucruri care depășesc și dincolo – atât funcții centrate pe mașină, cum ar fi parcarea automată, cât și servicii digitale”, a adăugat el.
Cu toate acestea, el a sugerat că creșterea autonomiei la nivelul 3 mâini libere ar putea să nu fie clasificată ca o funcție de siguranță și, prin urmare, ar putea fi taxabilă.
„Autonomia înseamnă economisire de timp, iar timpul este cea mai prețioasă resursă. Dacă pot economisi o jumătate de zi mai mult, probabil că este foarte valoros pentru tine”, a spus el.
Volvo a spus că EX90 ar putea fi actualizat la nivelul de autonomie 3, fără a oferi un interval de timp.
Qualcomm și-a anunțat parteneriatul cu Volvo și marca subsidiară Polestar la CES 2022.