03 ian. 2023 | 15:20

„Am plâns toată dimineață”. A pierdut zeci de mii de dolari cu o zi înainte de finalul anului, iar acum regretă decizia. Mii de oameni se află în aceeași situație

CHESTII
„Am plâns toată dimineață”. A pierdut zeci de mii de dolari cu o zi înainte de finalul anului, iar acum regretă decizia. Mii de oameni se află în aceeași situație

O mireasă a declarat că a „plâns toată dimineața” în ziua nunții sale, după ce a ratat evenimentul din cauza unui zbor anulat al unei companii aeriene.

Katie Demko, care locuiește în St. Louis, SUA, a declarat că ea și logodnicul ei, Michael, plănuiseră o nuntă cu destinația Belize pentru vineri.

El a plecat în Belize înaintea lui Demko, iar ea plănuia să ia un zbor Southwest marți cu copiii ei pentru a i se alătura, a spus ea. Ea s-a descris ca fiind o călătoare frecventă a Southwest, luând compania aeriană aproape săptămânal pentru muncă.

Dar chiar înainte ca zborul lui Demko să se îmbarce, a spus ea, căpitanul a anunțat că acesta a fost anulat. Demko a povestit pentru Insider că pasagerilor li s-a spus că zborului îi lipseau trei însoțitori de bord.

Ea nu a reușit să găsească un alt zbor pentru ca ea și copiii ei să ajungă în Belize la timp pentru nuntă.

„Am avut aproximativ șapte agenții de turism, iar întreaga mea familie a stat 18 ore căutând o modalitate de a ne duce acolo”, a spus ea. „Ne-am gândit chiar să zburăm la Cancun și să luăm un autobuz care să ne ducă până în Belize. Nu era nimic”.

Ea a încercat, de asemenea, să schimbe biletele cu prietenii care zburau miercuri, dar Southwest nu a putut face schimbul.

„Am plâns toată dimineața pe 30 decembrie”

Southwest a rambursat zborurile lui Demko, iar aceasta a putut să amâne multe dintre serviciile pe care le-a cumpărat pentru nuntă, cum ar fi fotografia și decorul, deși nu i s-a restituit întreaga sumă. Ea va trebui să se căsătorească în Belize în cele din urmă pentru a recupera costurile.

Însă complexul turistic în care ea și invitații ei plănuiau să se cazeze nu amână rezervările și nici nu acordă rambursări, ceea ce înseamnă că Demko, logodnicul ei și invitații lor pierd mii de euro din cauza anulării.

„În total, sunt mult peste 70.000 de dolari pierduți în camere la hotel”, a declarat ea pentru Insider.

Demko este doar unul dintre miile de americani ale căror zboruri Southwest au fost anulate în weekendul de Crăciun, pe fondul furtunilor și al prăbușirii operaționale a companiei aeriene, așa cum a descris-o directorul general al companiei, Bob Jordan. Southwest a reprezentat jumătate din zborurile anulate la nivel mondial luni, 26 decembrie, lăsând clienții blocați în întreaga SUA.

Haosul a dus la nenumărate povești precum cea a lui Demko, inclusiv a unui cuplu care și-a pierdut luna de miere de 4.000 de dolari și a unei familii care a pierdut 7.000 de dolari și o excursie la Tokyo din cauza zborului anulat.

În urma acestor anulări, Southwest a emis o declarație în care a spus că firma a fost „complet dotată cu personal și pregătită” pentru valul de trafic de sărbători până când furtuna „a forțat schimbări zilnice în programul nostru de zbor”.

„Recunoaștem că nu am reușit și ne cerem scuze cu sinceritate”, se mai spune în declarație.

Dar experții companiilor aeriene au declarat pentru Insider că personalul Southwest și un sistem de programare învechit au contribuit, de asemenea, la haos.

Un reprezentant al Southwest a declarat: „Apreciem răbdarea și sprijinul continuu al clienților noștri valoroși și ne cerem scuze pentru neplăcerile din ultima săptămână”.

„Nu a încercat să mă contacteze măcar pentru a-și cere scuze”

De asemenea, reprezentantul a îndrumat clienții către pagina de asistență pentru întreruperea călătoriei și către pagina de informații despre bagaje de pe site-ul Southwest, adăugând că se va încerca „să revenim la nivelul anterior de ospitalitate și fiabilitate Southwest” în zilele următoare.

Demko a declarat că Southwest nu a contactat-o, chiar și după ce a apărut joi la CNN pentru a discuta despre experiența sa.

„Nici măcar o singură dată Southwest nu a încercat să mă contacteze măcar pentru a-și cere scuze”, a spus ea, adăugând că a fost deosebit de surprinsă de lipsa de contact, deoarece a zburat atât de des cu Southwest.

„În ajunul Anului Nou, am stat la mine acasă și am vorbit cu Michael, care stătea în Belize, și i-am spus La mulți ani”, a spus ea, „știind că nu vom intra în 2023 ca soț și soție, așa cum speram să facem.”