Honda are un final de an trist: rechemări în service și lupta cu falsificatorii
Honda va rechema puțin peste 200.000 de vehicule hibride din cauza unor probleme cu senzorii pedalei de frână de la unele modele, a declarat Administrația de Stat pentru Reglementarea Pieței din China într-un comunicat.
Un total de 105.608 de vehicule hibride produse între 8 octombrie 2018 și 7 septembrie 2020 de compania de automobile japoneze cu Dongfeng Motor Group Co. vor fi rechemate, împreună cu alte 95.081 de unități din parteneriatul de producție al Honda cu Guangzhou Automobile Group Co. între 27 august 2018 și 6 august 2020.
Problema se referă la uleiul de lubrifiere introdus în senzorii pedalei de frână în timpul procesului de fabricație, care ar putea cauza probleme cu senzorii în timp, iar rechemarea ar urma să înceapă din 31 martie 2023, se adaugă comunicatul.
Lupta împotriva pieselor false
Unsprezece mari producători auto se unesc pentru a aborda problema persistentă a pieselor contrafăcute în China, cea mai mare piață auto din lume, lucrând cu parteneri, inclusiv autoritățile chineze și Alibaba Group Holding.
Companiile vor împărtăși informații cu privire la încălcările mărcilor comerciale și vor lucra împreună pentru a crește gradul de conștientizare și a construi relații cu autoritățile, deoarece producătorii de piese false precum plăcuțele de frână găsesc modalități din ce în ce mai complexe de a evita represiunea de la Beijing.
Parteneriatul, lansat la comanda Honda Motor, include trei dintre colegii săi japonezi, împreună cu Volkswagen și Land Rover, precum și Zhejiang Geely Holding Group din China, cel mai mare producător de automobile privat din țară și întreprinderea de stat Chongqing Changan Automobile. .
Legătura se bazează pe un efort din 2021 a opt producători auto japonezi și occidentali, care a început după ce brațul american Honda a găsit airbag-uri false pe o platformă de comerț electronic.
Aceștia au pus la comun informații despre producția și distribuția componentelor infracționale pentru a găsi uzinele, ceea ce a dus la confiscarea unor cantități mari de piese contrafăcute și arestarea directorilor de la companiile implicate.
Unele companii chineze au întâmpinat probleme cu furtul sau utilizarea inadecvată a design-urilor și a know-how-ului de la companii japoneze și occidentale. Dar „pe măsură ce se extind la nivel global, există o mai mare conștientizare a necesității de a proteja proprietatea intelectuală”, a spus un analist din industrie.
Producătorii de automobile au beneficiat de o campanie guvernamentală împotriva componentelor contrafăcute, care a forțat mulți producători de piese false să renunțe la afaceri. Honda a descoperit mai puțin de 70.000 de componente problematice în China în 2021, în scădere de la aproximativ 190.000 în 2018.
Dar această tendință descendentă pare să se inverseze, deoarece falsificatorii găsesc modalități sofisticate de a abuza de lacunele exporturilor. Honda a depistat peste 65.000 de piese contrafăcute în perioada ianuarie-iulie 2022, ceea ce înseamnă că numărul întregului an este aproape sigur că va fi peste cel de anul trecut.
Partea consumatorilor dă unele semne de îmbunătățire. Aproape 40% dintre consumatori au cumpărat produse știind că sunt contrafăcute în 2013, dar doar aproximativ 10% au făcut-o în 2020, potrivit Honda. În 2021, ponderea a crescut din nou la aproape 20%.