Se schimbă legea pentru Elon Musk și Tesla: țara care interzice ”mașinile autonome” ca truc de marketing
Proiectul de lege nr. 1398 al Senatului cere producătorilor de automobile și dealerilor de vehicule să ofere „descriere clară” a caracteristicilor de conducere autonomă.
California a adoptat o nouă lege, care intră în vigoare în 2023, care interzice Tesla și altor producători de automobile să-și facă publicitate vehiculelor drept „conducere autonomă”.
Proiectul de lege al Senatului (SB) nr. 1398, sponsorizat de senatorul de stat democrat Lena Gonzales, interzice efectiv Tesla să folosească numele Full Self-Driving (FSD) pentru pachetul său Advanced Driver Assist System (ADAS).
Noua lege prevede că producătorilor și dealerilor de mașini le este interzis să „denumească, să facă referire la sau să comercializeze în mod înșelător” o mașină ca fiind autonomă dacă este echipată doar cu funcții de automatizare parțială care încă impun șoferilor umani să fie atenți și să preia conducerea uneori. .
Noul proiect de lege, care a fost semnat de guvernatorul Californiei Gavin Newsom în septembrie și intră în vigoare la 1 ianuarie 2023, se aplică nu doar vânzării de mașini, ci și tuturor actualizărilor de caracteristici și a vehiculelor pentru a preveni „confuzia șoferilor”.
Tesla are multe de schimbat
În timp ce Departamentul Autovehiculelor din California (DMV) avea deja reguli care interziceau reclamele false pentru mașinile care se conduc singure, senatorul Gonzales a declarat pentru Los Angeles Times în august că lipsa de aplicare a DMV a determinat-o pe ea și pe legislatorii de stat să înainteze proiectul de lege pentru a consacra reguli în legislația statului.
Tesla a făcut lobby împotriva proiectului de lege, argumentând că deja îi face pe cumpărători conștienți de limitările software-ului Full Self-Driving. Producătorul de vehicule electrice a fost, de asemenea, citat în mai multe cazuri legale și investigații privind ADAS, precum și într-o investigație în curs de către Departamentul de Justiție al SUA cu privire la publicitatea pentru caracteristicile sale Autopilot.
Pe site-ul său web, Tesla notează că funcțiile Full Self-Driving necesită „supraveghere activă a șoferului și nu fac vehiculul autonom”.
„Autonomia deplină va depinde de obținerea unei fiabilități mult mai mari decât șoferii umani, așa cum o demonstrează miliardele de mile de experiență, precum și de aprobarea de reglementare, care poate dura mai mult în unele jurisdicții”, notează Tesla pe site-ul său.