Informația dimineții pentru românii cu pensii sub 2000 de lei: ce se întâmplă cu voucherele de energie, când intră banii
Românii vulnerabili se pregătesc să primească o serie stufoasă de ajutoare financiare în următoarele luni. Voucherele de energie sunt destul de sus pe lista priorităților, având în vedere scumpirile fabuloase la gaz și curent în România.
Voucherele pentru energie, la fel ca tichetele sociale, au în spate bani europeni. Din acest motiv, cad în sarcina Ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) și se vor distribui în format digital. Practic, vorbim de cardurile de energie și urmează să fie distribuite prin intermediul Poștei Române.
Voucherele de energie – tot ce trebuie să știi
Noile vouchere ce urmează să fie distribuite pensionarilor români de peste 60 de ani cu venituri mai mici de 2000 de lei vor fi în valoare de 1400 de lei, distribuite în două tranșe de 700 de lei. Banii vor putea fi folosiți pentru plata facturilor la gaz, curent electric, căldură sau lemne. Cele două viramente vor avea loc în lunile martie și septembrie 2023.
„Se încadrează pensionarii în vârstă de peste 60 de ani cu venituri medii realizate pe loc de consum sub 2.000 de lei, apoi avem pensionarii cu pensie de invaliditate indiferent de limita de vârstă cu acelaşi plafon la venit, avem apoi persoanele cu dizabilităţi cu aceeaşi limită de venit de sub 2.000 de lei. Apoi sunt persoanele beneficiare de ajutor social şi mai avem o ultimă categorie: persoanele şi familiile care beneficiază de alocaţii de sprijin pentru întreţinerea familiilor”, a explicat ministrul Marcel Boloș
”Cardul de energie urmează să fie emis pe baza listei de beneficiari pe care o transmite Ministerul Muncii şi Poşta Română este cea care apoi distribuie şi tipăreşte acest card care nu se poate transmite sub nicio formă unei alte părţi, nu permite ridicarea de numerar”, a adăugat ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene.
Pentru a folosi banii de pe cardul de energie, cea mai bună cale ar fi să te duci la cel mai apropiat oficiu poștal. ”Pentru fiecare plată care se face prin Poşta Română către furnizorul de energie sunt necesare trei documente: cardul de energie, cartea de identitate sau actul de identitate al beneficiarului şi factura emisă de furnizorul de energie, cu menţiunea că atunci când se doreşte să se achite spre exemplu căldura, care vine ca şi factură emisă de furnizor către asociaţia de proprietari, în acel moment beneficiarul trebuie să îşi ridice de la asociaţia de proprietari certificatul de validare al datoriei pentru ca să poată prezenta la Oficiul Poştal sau chiar la poştaş aceste trei documente în vederea efectuării plăţilor de către Poşta Română”, conform Antena 3.
Cum folosești cardurile de energie la achiziția de GPL, lemne sau peleți
„Avem două modalităţi. Prima este cea în baza căreia, având un contract încheiat – furnizorul, respectiv cel care a livrat gazul lichefiat pentru încălzirea locuinţei sau cel care a livrat lemnele de foc emite factura şi dă un termen de plată pentru beneficiarul nostru în vederea efectuării plăţii. Cu acea factură, cel care este beneficiar se deplasează la Poştă şi efectuează plata.
A doua variantă, dacă lemnele de foc s-au achiziţionat după data de intrare în vigoare a ordonanţei şi are documente doveditoare, respectiv factura în baza căreia s-au cumpărat lemnele sau gazul şi documentul doveditor pentru încasarea acestor sume, atunci vom deconta aceşti bani către beneficiarul nostru.
Totul ţine de existenţa acestor documente şi de obligaţia pe care o au furnizorii de energie pentru a face mai dovada că într-adevăr documentele au fost emise pentru lemne de foc, gaz lichefiat şi să se poată verifica realitatea acestor cheltuieli”, a explicat ministrul Marcel Boloș.