28 nov. 2022 | 19:25

BMW își onorează trecutul cu noul model 3.0 CSL: cât costă, când îl poți cumpăra

ACTUALITATE
BMW își onorează trecutul cu noul model 3.0 CSL: cât costă, când îl poți cumpăra

BMW M a împlinit anul acesta 50 de ani și a decis să sărbătorească reînviind unul dintre cele mai legendare modele ale sale: 3.0 CSL.

Dezvăluit săptămâna trecută, noul 3.0 CSL este o interpretare modernă a modelului lansat de BMW M în 1972 și considerat a fi prima mașină a diviziei de tuning și sport cu motor BMW. Originalul, poreclit Batmobilul datorită stilului său aerodinamic sălbatic, a continuat să câștige pe pistă și, în esență, a pus bazele deceniilor viitoare de mașini de performanță BMW.

BMW a onorat anterior modelul 3.0 CSL original cu conceptul 3.0 CSL Hommage prezentat în ultimul deceniu, iar unele dintre elementele de stil ale acestor concepte au ajuns pe noul 3.0 CSL. În special, este tratarea grilei și a pasajelor de roată evazate, care ajută la diferențierea mașinii de M4 CSL 2023 cu care este strâns legată.

De asemenea, diferențiind mașina de restul modelului BMW este o producție limitată de doar 50 de unități. BMW nu a menționat un preț, dar zvonurile indică o cifră de pornire de 750.000 de euro.

Cinci decenii de experiență în sporturile cu motor

Grupul motopropulsor al mașinii este un twin-turbo de 3,0 litri în linie-6 similar cu ceea ce se găsește în alte produse BMW, dar cu o putere formată până la 553 CP și 405 lb-ft de cuplu, care este cea mai mare putere pentru un 6 în linie de producție de la constructorul de automobile. Motorul, care dispune de un carter rigid, arbore cotit forjat și sisteme special de alimentare cu ulei și de răcire, este cuplat la o manuală cu 6 trepte și antrenează doar roțile din spate.

Conducerea trece printr-un diferențial Active M care poate varia cuplul dintre roțile din spate cu până la 100% dacă este necesar, folosind informațiile furnizate de sistemul de control al stabilității mașinii. Roțile sunt unități de blocare centrală care măsoară 20 inchi în față și 21 inci în spate și sunt învelite în cauciuc Michelin. Ele se atașează la suspensia arcului cu articulație dublă în față și la o configurație cu cinci brațe în spate. Mașina este echipată și cu suspensie Adaptive M cu amortizoare controlate electronic, precum și rotoare de frână carbon-ceramice.

Greutatea redusă a fost, de asemenea, punctul central al designului. La urma urmei, inițialele CSL înseamnă „Coupe, Sport, Lightweight”. Aproape toate panourile caroseriei sunt realizate din plastic ranforsat cu fibră de carbon, în timp ce același material ușor poate fi găsit în cabină, de exemplu pentru panourile ușilor și scaunele cupe. Greutatea proprie este de aproximativ 3.580 de lire sterline.

Cele 50 de unități ale mașinii sunt de vânzare în întreaga lume.

BMW M și-a sărbătorit, de asemenea, cea de-a 50-a aniversare cu M4 CSL menționat mai sus, precum și cu un vagon M3 Touring, super SUV XM autonom, M2 reproiectat și un sedan special M3.