Nu a fost un an bun financiar pentru jocuri. Oare ies copiii mai mult la sotron?
Chiar daca aparent din ce in ce mai multi utilizatori ajung sa cumpere continut original din diverse motive, cel mai important fiind gamingul online si boom-ul consolelor, din pacate 2011 a fost un an mai slab ca 2010 din toate punctele de vedere, in special pentru vazarile de jocuri.
NPD, o organizatie de renume din domeniul statisticii, dupa un studiu amanuntit in ceea ce priveste cifrele de vanzare de pe ultimul an a ajuns la un set de concluzii surprinzatoare.
In luna decembrie 2011, vanzarile de jocuri au alunecat cu 21% fata de anul din urma, au fost de 3,99 miliarde.
Per ansamblu, intregul an a fost mai slab cu 8% fata de 2010 in ceea ce priveste vanzarile de jocuri. Daca e sa luam in calcul si comercializarea de continut in format digital digital, abonamente la MMORPG-uri, achizitii in-game plus alte metode de a cheltui online banii pe jocuri, cele 16,3 miliarde dolari reprezinta o cifra cu 2% mai mica decat in 2010.
Vanzarile de hardware au primit o lovitura si mai mare sub forma unei scaderi de 28 procente, in timp ce accesoriile au scazut cu 27%.
Pe de alta parte, daca mai avea cineva o dilema in legatura cu numele jocului care s-a comercializat cel mai bine in ultimul an, Call Of Duty Modern Warfare 3 a ajuns pe primul loc si in topul celor de la NPD.